Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
Medal khas "Senior Forumer" untuk yang daftar CARI dari tahun 2001 hingga 2010 sahaja. Untuk tebus, sila klik disini
123Next
Return to list New
5655
View
47
Reply

Tiara Jacquelina Kembali Berlakon Selepas 17 Tahun

[Copy link]

Author: CARI-MRO       Show all posts   Read mode

Author
Post time 30-7-2021 01:48 PM | Show all posts |Read mode
Selepas 17 tahun tidak muncul di kaca televisyen, pelakon Puan Sri Tiada Jacquelina kini tampil dalam drama siri Keluarga Baha Don musim ketiga.


Pertama kali membintangi drama komedi, Tiara yang juga seorang penerbit berkata dia berasa teruja kerana diberi peluang untuk memegang watak jahat dan kejam.




Foto: IG




"Ini kali pertama saya berlakon dalam genre 'dark comedy'... itu yang membuatkan saya teruja untuk mencuba sebab saya rasa komedi merupakan genre yang paling mencabar untuk seorang pelakon.


"Saya jarang sekali diberi peluang untuk berlakon watak jahat dan watak ini agak kejam serta ganas. Padahal saya ini seorang yang penakut... tak boleh tengok darah.


"Jadi ia sangat pelik untuk saya tapi saya tetap berusaha untuk kelihatan kejam sebaik yang mungkin. Bagi saya, tak ada lagi drama yang seronok macam Keluaga Baha Don," katanya kepada mStar.




  



Tiara berkongsi perkara itu ketika sesi temu bual secara eksklusif bersama mStar yang diadakan secara maya pada Rabu.


Drama arahan pengarah Syed Fariz Syed Khairuddin itu dibintangi oleh Remy Ishak, Susan Lankester, Jihan Muse, Mark Adam, Amy Mastura, Tony Eusoff, Namron dan ramai lagi.


Selain Tiara, tiga pelakon turut membuat kemunculan dalam drama yang sudah memasuki musim ketiga iaitu Elizabeth Tan, Vicha Saywho dan Datuk Jalaluddin Hassan.




  



Dalam pada itu, aktres berusia 53 tahun ini mengakui dia memberi keutamaan kepada drama tersebut dan terpaksa memilih tawaran memandangkan dirinya tidak mempunyai masa untuk lakonan.


"Saya rasa seronok dan bangga dapat sertai keluarga ini... ia satu pengalaman yang baharu untuk saya. Saya jadikan Keluarga Baha Don ini sebagai keutamaan.


"Ikutkan saya sebenarnya tak ada banyak masa untuk berlakon. Jadi saya terpaksa memilih setiap tawaran yang diberikan," ujarnya.




  



  



Episod pertama Keluarga Baha Don musim ketiga kini boleh ditonton di Viu, manakala dua episod baharu akan ditayangkan setiap minggu pada hari Khamis.


Penonton yang belum menonton Keluarga Baha Don boleh menonton Musim 1 dan 2 di Viu. -CARI


Sumber: mStar Online
Reply

Use magic Report

Post time 30-7-2021 01:57 PM From the mobile phone | Show all posts
STEP 1: BELA KUCING
STEP 2: MULA BERLAKON BALIK
SOP retis di ambang dot dot dot
Reply

Use magic Report

Post time 30-7-2021 02:07 PM | Show all posts
berlakon juga ya dia akhirnya? sebelum ni teater je ...

kira dah naik pangkat nenek gunung ledang lah ni, masa zaman puteri gunung ledang dulu pun rupa baya2 mak orang beranak 5 dah...
Reply

Use magic Report

Post time 30-7-2021 02:19 PM | Show all posts
ingatkan kembali ke pangkal jalan
Reply

Use magic Report

Post time 30-7-2021 02:30 PM From the mobile phone | Show all posts
Tapi dia cantikkk aku minat tgk dia
Reply

Use magic Report

Post time 30-7-2021 02:32 PM From the mobile phone | Show all posts
setapak melangkah.
dua langkah ingatan kanda pada dinda.
Reply

Use magic Report

Post time 30-7-2021 02:34 PM | Show all posts
dudaberhias replied at 30-7-2021 02:07 PM
berlakon juga ya dia akhirnya? sebelum ni teater je ...

kira dah naik pangkat nenek gunung ledang ...

dah kata sheollss produser..dia la produser, dialah pengarah, dialah cameraman, dialah hero cam retis orka tu..

Reply

Use magic Report

Post time 30-7-2021 02:39 PM From the mobile phone | Show all posts
Kenapa muka dia nampak macam jejanz sgt sekarang ni? Omg.
Reply

Use magic Report

Post time 30-7-2021 02:54 PM From the mobile phone | Show all posts
Pestime nak komen pasal muka dia.. nampak lainnn... Susah nak describe, nak kata makin jelita tu x tepat pulak.. ada gamba dia yg dah mcm muka syura pun ada.. cam pelik sikit
Reply

Use magic Report

Post time 30-7-2021 03:13 PM From the mobile phone | Show all posts
Die berlakon keluarga baha don ke ? Suke tgk tp kdg2 xpaham jalan cte. Tp boleh ler layan
Reply

Use magic Report

Post time 30-7-2021 03:13 PM From the mobile phone | Show all posts
Dia produser. Nak buat come back buat je lah filem sendiri. Jgn jadi org muda.. Tak sesuai..
Reply

Use magic Report

Post time 30-7-2021 03:15 PM From the mobile phone | Show all posts
dudaberhias replied at 30-7-2021 02:07 PM
berlakon juga ya dia akhirnya? sebelum ni teater je ...

kira dah naik pangkat nenek gunung ledang ...

Aku ingat aku sorang je rasa dia tak sesuai jadi puteri gunung ledang. Tapi kalau banding dgn aku.. Dia jauh lebih cantik..
Reply

Use magic Report

Post time 30-7-2021 03:20 PM From the mobile phone | Show all posts
haa balik berlakon dahhh??
Reply

Use magic Report

Post time 30-7-2021 03:26 PM From the mobile phone | Show all posts
azirahs007 replied at 30-7-2021 03:15 PM
Aku ingat aku sorang je rasa dia tak sesuai jadi puteri gunung ledang. Tapi kalau banding dgn aku. ...

Tu la kaka, ikutkan iolss sesuai je kalau jadi puteri gunung ledang, tapi masa kejadian puteri gunung ledang transform jadi nenek kebayan tu la bukan yang jadi princess majapahit.
Reply

Use magic Report

Post time 30-7-2021 03:40 PM From the mobile phone | Show all posts
Dia dpt watak nenek kebayan jahat ka? Ok jahh..
Reply

Use magic Report

Post time 30-7-2021 04:04 PM | Show all posts
dah limaploh tiga taun? uish ni kalau retis bbnu jumpa kat set boleh panggil nenek tak? tak gamak nak panggil ahkak
Reply

Use magic Report

Post time 30-7-2021 05:51 PM | Show all posts
belakon for fun jah ni.. not for money...
dah bosan sgt la tu
Reply

Use magic Report

Post time 30-7-2021 06:23 PM From the mobile phone | Show all posts
Dia sebaya aman graseka ropanyaa
Reply

Use magic Report

Post time 30-7-2021 06:34 PM From the mobile phone | Show all posts
Yess go kaka tiara. U legend occay producelah filem mega please..
Reply

Use magic Report

Post time 30-7-2021 06:43 PM From the mobile phone | Show all posts
Selain puteri gunung ledang apa lagi cite yang berlakon?
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2021 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list