Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
Medal khas "Senior Forumer" untuk yang daftar CARI dari tahun 2001 hingga 2010 sahaja. Untuk tebus, sila klik disini
12Next
Return to list New
1191
View
28
Reply

[Sarawak] Sarawak beralih ke fasa 2 PPN - 14 Julai 2021

[Copy link]

Author: FanTasyCreaTioN       Show all posts   Read mode

Author
Post time 13-7-2021 03:52 AM | Show all posts |Read mode
“Pelan Perjalanan Sarawak Menuju Pemulihan” disediakan sebagai ringkasan dan untuk menyediakan kita semua tentang apa yang akan berlaku. Ia menerangkan Garis Panduan yang akan dilaksanakan sepanjang tempoh keempat-empat fasa di Sarawak.
Garis Panduan yang lengkap akan dikeluarkan oleh Majlis Keselamatan Negara (MKN) sebaik saja Sarawak bersedia untuk memasuki mana-mana fasa tersebut.


Ketika ini Sarawak masih berada dalam Fasa 1 sehinggalah kita dapat memenuhi 3 petunjuk (contohnya: Purata kes harian COVID-19, kapasiti perkhidmatan kesihatan awam dan peratusan populasi rakyat dewasa di Sarawak yang menerima 2 dos vaksinasi).
Petunjuk ini akan dianalisa dengan teliti oleh pihak JPBN dan Jabatan Kesihatan untuk membolehkan kita mara ke fasa seterusnya dengan selamat dan berkesan.

BERSAMA-SAMA kita membimbing Sarawak mara selangkah menuju Fasa 4 💪
Kekal selamat, kekal waspada



Rate

2

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 13-7-2021 03:53 AM | Show all posts







Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 13-7-2021 03:55 AM | Show all posts







Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 13-7-2021 03:56 AM | Show all posts










Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 13-7-2021 03:59 AM | Show all posts
senarai negatif...?

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 13-7-2021 04:22 AM | Show all posts
TERKINI: Dine-In Di Sarawak dibenarkan, kedai boleh beroperasi hingga 10 malam bermula rabu ini (esok)

Dilaporkan bahawa, Sarawak bakal beralih ke Fasa Kedua Pelan Pemulihan Negara (PPN) yang akan bermula pada hari Rabu bersamaan 14 Julai 2021. Di dalam fasa Kedua ini, Dine-in dan kedai adalah dibenarkan tetapi masih lagi mengikuti SOP yang sedia ada.



Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 13-7-2021 06:02 AM From the mobile phone | Show all posts
Bestnyaaaa..Selangor bila lagi..

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 13-7-2021 07:54 AM From the mobile phone | Show all posts
Harap2 takde la kes naik lagi.. Tak sanggup berkurung di rumah. Mental

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 13-7-2021 08:52 AM | Show all posts
Bestnyooooo..

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 13-7-2021 08:58 AM From the mobile phone | Show all posts
Hidoppp sarawakkkkk

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 13-7-2021 11:02 AM | Show all posts
Harap baik2 je lah hendaknya.

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 13-7-2021 11:19 AM | Show all posts
Elle_mujigae replied at 13-7-2021 06:02 AM
Bestnyaaaa..Selangor bila lagi..
risau ...

masih terlalu awal rasa nya ...


Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 13-7-2021 11:20 AM | Show all posts
akuchenta replied at 13-7-2021 07:54 AM
Harap2 takde la kes naik lagi.. Tak sanggup berkurung di rumah. Mental
huhu risau bila Sarawak memilih untuk ke Fasa 2 ni...

rasa masih awal lagi...
kes blom lagi betul2 menurun...


Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 13-7-2021 11:22 AM | Show all posts
gerun ...
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 13-7-2021 11:23 AM | Show all posts
Nnasda53 replied at 13-7-2021 11:02 AM
Harap baik2 je lah hendaknya.
ntah la ...

rasa masih terlalu awal...

kes pun masih turun naik...


Reply

Use magic Report

Post time 13-7-2021 11:42 AM | Show all posts
FanTasyCreaTioN replied at 13-7-2021 11:23 AM
ntah la ...

rasa masih terlalu awal...

Ye masih terlalu awal.

Kes turun naik pun main ribu2 je.
PKP fasa 1 dan 2 tak ada beza pun,tetap terkurung.
Yang beza sektor ekonomi bnyk buka.

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 13-7-2021 11:48 AM | Show all posts
Nnasda53 replied at 13-7-2021 11:42 AM
Ye masih terlalu awal.

Kes turun naik pun main ribu2 je.
dah la varian Delta dah ada kat sini ...

harap pepandai la jaga diri bagi mengelak timbul nya kluster2 baru





Reply

Use magic Report

Post time 13-7-2021 12:01 PM | Show all posts
FanTasyCreaTioN replied at 13-7-2021 11:48 AM
dah la varian Delta dah ada kat sini ...

harap pepandai la jaga diri bagi mengelak timbul nya ...

Ya varian Delta ni lebih ganas cepat menular.

Dah 40kes Varian Delta di Malaysia ni.
Hanya Kelantan,Trengganu,Sarawak,Perak masih 0 Varian Delta.
Yang lain semua ada kes dah.

Harap orang ramai lebih berhati2.
Keluar rumah jika ada keperluan saja lah.

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 13-7-2021 12:14 PM | Show all posts
Nnasda53 replied at 13-7-2021 12:01 PM
Ya varian Delta ni lebih ganas cepat menular.

Dah 40kes Varian Delta di Malaysia ni.
Sarawak dah detect satu kes


tu yang agak kurang setuju beralih ke Fasa 2 ni...

KUCHING: Sarawak has detected its first Covid-19 positive case involving the Delta variant (B. 1.617.2).

Institute of Health and Community Medicine (IHCM) of Universiti Malaysia Sarawak (Unimas) said a 56-year-old man from Kuching was detected with the variant on June 18.

IHMC director Prof Dr David Perera said it was an imported case, where the man had returned from another state.

"Apart from this variant, positive cases involving the Beta (B.1.351) and the Theta (P.3) variants had also been detected in Sarawak," he said in a statement today.

dia datang dari negeri mana ... carik2 tak jumpa ...


Reply

Use magic Report

Post time 13-7-2021 12:48 PM | Show all posts
FanTasyCreaTioN replied at 13-7-2021 12:14 PM
Sarawak dah detect satu kes  

Sudah ada 1kes di sarawak 56tahun.
Hanya tulis kes import B(kes rentas negeri) tapi tak bagitahu dari negeri mana.

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2021 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list