Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
Medal khas "Senior Forumer" untuk yang daftar CARI dari tahun 2001 hingga 2010 sahaja. Untuk tebus, sila klik disini
12Next
Return to list New
2717
View
29
Reply

Hafidz Roshdi Dedah Banyak Kali Nampak Elizad Solat Setiap Kali Masuk Waktu

[Copy link]

Author: CARI-MAL       Show all posts   Read mode

Author
Post time 25-6-2021 10:31 AM | Show all posts |Read mode
Pelakon Hafidz Roshdi mempertahankan rakan selebriti iaitu pelakon Siti Elizad selepas aktres itu dikatakan tidak menutup aurat dan mendirikan solat oleh seorang netizen dalam laman sosial.


Menurut Hafidz, sebagai seorang pelakon yang pernah bekerjasama dengan Elizad, dia berasa terpanggil berkongsi sikap sebenar aktres itu dan dia bukanlah seperti apa yang dikatakan netizen tersebut.




Kredit foto: IG Hafidz/Elizad




Ujar Hafidz atau nama sebenarnya Muhammad Hafidz Roshdi, 27, dia mengenali Elizad sebagai seorang pelakon yang tidak akan meninggalkan kewajibannya sebagai orang Islam (bersolat) walaupun ketika sedang sibuk bekerja.


Setiap kali penggambaran di rumah, mesti dia (Elizad) akan ambil wuduk, bentang sejadah. Bukan sekali saya nampak, tapi berkali-kali.


Saya nak beritahu benda betul yang saya nampak depan mata. Saya tidak akan cakap kalau tidak nampak dengan mata saya sendiri, ujarnya.


Hafidz yang ditemui ketika sidang media drama Bujang Tampan Selamba hari ini bertindak mempertahankan Elizad kerana merasakan seseorang itu tidak seharusnya mencampuri hal peribadi orang lain terutama berkaitan agama.


Menerusi komen yang ditinggalkan dalam Instagram Elizad, Hafidz memberitahu bahawa aktres itu akan segera mendirikan solat setiap kali tiba masuk waktu.


Saya cuma nak beritahu ketika saya melakukan penggambaran dengan kak Elizad, setiap kali masuk waktu solat mesti terserempak dengan dia. Dia akan siap ambil wuduk dan bentang sejadah. Itu sahaja saya nak beritahu, tulisnya.


Terdahulu, Elizad bertindak membuat laporan polis atas kebiadaban seorang individu yang sewenang-wenang menggelar dirinya mandul, bahkan dikatakan tidak mendirikan solat.


Menurut Elizad atau nama sebenarnya Siti Elizad Mohamad Sharifuddin, 37, dia nekad memfailkan laporan di Balai Polis Bukit Jalil kerana tuduhan tersebut telah melukakan hatinya sebagai seorang wanita dan isteri.




Sumber: K! ONLINE
Reply

Use magic Report

Post time 25-6-2021 10:36 AM From the mobile phone | Show all posts
Ok, jadi nak gosip apa ni?
Reply

Use magic Report

Post time 25-6-2021 10:41 AM From the mobile phone | Show all posts
Baguslah begitu..kewajipan wajib ditunaikan
Reply

Use magic Report

Post time 25-6-2021 10:51 AM | Show all posts
benda wajib, kenalah buat.
Reply

Use magic Report

Post time 25-6-2021 10:54 AM From the mobile phone | Show all posts

Kita ni hamba hapis oiiii.. Sembah yg cipta kita..
Common thing la orang solat.. Tak solat tu yg uncommon #donetazkirahjumaat
Reply

Use magic Report

Post time 25-6-2021 11:00 AM From the mobile phone | Show all posts
apa la maslaah org sekarang persoal amalan org lain.dah 1 hal nak declare serempak amek wuduk la apa la
Reply

Use magic Report

Post time 25-6-2021 11:08 AM | Show all posts
tanda akhir zaman kan,
sesuatu yang baik tu dah jadi asing bg kita...
padahal benda wajib tu...
Reply

Use magic Report

Post time 25-6-2021 11:09 AM From the mobile phone | Show all posts
Still dont get it...bongok

Molot manusia..ko mati pun depa umpat..abaije dah

Susah beno ke? Why so sentap? Katalah pe pun..nilai ko tu tuhann ko je tahu..life goes on..focus idup

Patut karat otak..mende cam ni ko sibuk

Toksah pertahan sibuk ngan  nerdtizen kabu asap tu..ko kabo kawan ko tuuuu..apa aku kabo

Dah...lepas solat maafkan depa..lagi Allah sayang

Sayang manusia? Ptuihhhhh..soang pun aku tak mo..ko p sayang sapa ko nk sayang..toksah nyemak..bongok
Reply

Use magic Report

Post time 25-6-2021 11:40 AM From the mobile phone | Show all posts
Sesedap mulut  je ckp  org mandul
Reply

Use magic Report

Post time 25-6-2021 12:07 PM | Show all posts
benda tu wajib so takyah nak buat2 terkezuttt sangat la kalau tengok orang solat. apooooo
Reply

Use magic Report

Post time 25-6-2021 12:09 PM From the mobile phone | Show all posts
mcm solat tu menda luar biasa
pdhl memda wajib
Reply

Use magic Report

Post time 25-6-2021 12:11 PM From the mobile phone | Show all posts
kukukatablog replied at 25-6-2021 11:08 AM
tanda akhir zaman kan,
sesuatu yang baik tu dah jadi asing bg kita...
padahal benda wajib tu...

itulaa kann. pdhal patot xde yg pelik tgk org dolat dh mmg kne buat as org islam...
Reply

Use magic Report

Post time 25-6-2021 12:17 PM From the mobile phone | Show all posts
Solat tu benda biasa je xda apa yg nak diheboh2 kan pun dah benda pun wajib. Kalau tak solat tu baru luar biasa sbb ko org islam. Lain la ko mmg jenis tak solat so mgg teruja la bila tgk org lain solat...
Reply

Use magic Report

Post time 25-6-2021 12:33 PM From the mobile phone | Show all posts
Apa hal oramg solat ke tak nak jadi persoalan? Kalau retis tak harus solat ke dan kalau solat ada orang nak konfirmkan?? Tak paham kenapa setiap kali crira gini keluar pat bod gosip
Reply

Use magic Report

Post time 25-6-2021 01:47 PM | Show all posts
kan ke heshe cuba jawab balik pertikaian netizen tentang Elizad hari tu. So apa yang salahnya heshe cakap tu? ngkorang yang acik porem ni pon asal boleh je nak kecam kan.

chill2 sudeh
Reply

Use magic Report

Post time 25-6-2021 01:59 PM | Show all posts
Tak salah pun si Hafiz nak cakap pasal ni. Sebab kan isunya netizen tuduh Elizad ni tak solat. So dia backup laa.. Bukan tetiba dia nak bangga bagitau Elizad tu solat
Reply

Use magic Report

Post time 25-6-2021 02:25 PM From the mobile phone | Show all posts
hyie replied at 25-6-2021 01:47 PM
kan ke heshe cuba jawab balik pertikaian netizen tentang Elizad hari tu. So apa yang salahnya heshe  ...

Kan...
Jusr because org tu free hair, takyahlah maksum sangat nak judge. Entah2 di sisi Allah dia lagi mulia kot..  
Reply

Use magic Report

Post time 25-6-2021 04:11 PM | Show all posts
La, kalau ko tgk die x solat baru la pelik.
Biase la weh orang solat
Reply

Use magic Report

Post time 25-6-2021 04:41 PM | Show all posts
eh hello... orang tak solat pun common jah... sbb period... choiiii
Reply

Use magic Report

Post time 25-6-2021 04:54 PM | Show all posts
bnde wajib noks mende nk kecoh ... cite la pasal spill tea belakng tabir ker ape .. buhssannn
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2021 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list