Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
Medal khas "Senior Forumer" untuk yang daftar CARI dari tahun 2001 hingga 2010 sahaja. Untuk tebus, sila klik disini
123Next
Return to list New
3563
View
43
Reply

Dah Tak Sanggup Menunggu, Aliff Syukri Tertekan Tak Dapat 'Enjoy'

[Copy link]

Author: Lilrose       Show all posts   Read mode

Author
Post time 25-6-2021 09:12 AM | Show all posts |Read mode
Sejak Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) 3.0 dilaksanakan, semakin ramai rakyat Malaysia mengalami tekanan perasaan.


Baru-baru ini, seorang lelaki mengurung isteri dan anaknya dek tertekan kerana tiada pekerjaan semasa PKP.




Kredit foto: IG




Justeru, luahan perasaan usahawan kosmetik terkenal Datuk Seri Aliff Syukri menimbulkan kemarahan sesetengah pihak.


Menerusi Instagram, dia mempersoalkan situasi pandemik di Malaysia yang menyebabkan kesukaran bergerak.


Bagi Aliff yang sering bercuti ke luar negara, perkara itu membuatkan dia bersedih.


Katanya, dia dah tak sanggup nak menunggu hingga semua sektor beroperasi pada hujung tahun seperti yang dijangka.

"Tak boleh pergi ke luar negara, dapat shopping di Pavilion pun saya dah happy.

"Ni rumah saya kat Pavilion, nak pergi Pavilion pun tutup.

"Rasa tak sanggup nak tunggu bulan 10. Kenapa boleh jadi macam ini Malaysia?" soalnya.




Kredit foto: IG




Membandingkan situasi Malaysia yang masih aman dengan rakyat Palestin yang kehilangan tempat tinggal dan hidup dalam ketakutan akibat perang dengan Israel, warganet menasihatkan Aliff supaya bersyukur.


Malah, mereka juga meminta Aliff lebih sensitif kerana tindakannya itu boleh membuat orang lain yang terkesan teruk akibat PKP makan hati dengannya.





Kredit foto: IG




Lockdown kita tak serupa. - CARI
Reply

Use magic Report

Post time 25-6-2021 09:25 AM From the mobile phone | Show all posts
Idola pprt Meleis... Org camni yg duk dipuja2.
Reply

Use magic Report

Post time 25-6-2021 09:25 AM From the mobile phone | Show all posts
Org yg lagi kaya pada dia ni pun x bising mcm ni
Reply

Use magic Report

Post time 25-6-2021 09:33 AM From the mobile phone | Show all posts
semoga melingkup baru ko tau erti bersyukur alip ponen
Reply

Use magic Report

Post time 25-6-2021 09:35 AM | Show all posts
bakingsoda replied at 25-6-2021 09:33 AM
semoga melingkup baru ko tau erti bersyukur alip ponen

Aminnn....
Reply

Use magic Report

Post time 25-6-2021 09:39 AM | Show all posts
Bersabar je la. Kalau masing2 patuh SOP, kes covid berkurangan.. then dapat la kembali kpd kehidupan sebelum ni.

Ni sibuk nak pergi overseas, nak p shopping, nak itu nak ini. Tp SOP masing2 kelaut mcm mana tu?
Reply

Use magic Report

Post time 25-6-2021 09:51 AM From the mobile phone | Show all posts
Aku rela ikut sop dari jadi penyebab kepada penularan wabak hanat ni..
Reply

Use magic Report

Post time 25-6-2021 09:56 AM | Show all posts
bila OK bersuara... org lain dok pikir nak survive
Reply

Use magic Report

Post time 25-6-2021 10:10 AM | Show all posts
huduhnya jaket ittew
Reply

Use magic Report

Post time 25-6-2021 10:27 AM | Show all posts
dia ni pakai baju mewah mcm mn pon stil nmpk kampong
Reply

Use magic Report

Post time 25-6-2021 10:32 AM | Show all posts
degrandlite replied at 25-6-2021 09:39 AM
Bersabar je la. Kalau masing2 patuh SOP, kes covid berkurangan.. then dapat la kembali kpd kehidupan ...

betul... kalau rasa nak cepat 'bebas' dari pandemik ni... rakyat Malaysia kena patuh ikut sop..
jgn sibuk nak salahkan pihak lain bila masih begini.... negara luar yg mana dah mula bebas tu dorang ikut gila2 sop..
tapi kita ?... tak bg balik kampung sbb nak bendung penularan... kita mengamuk sakan.. makin hamun kjaan & tetap juga seludup balik ikut jalan tikus ke lubang tikus ke... segala macam usaha ttp nak balik.  Bila dah jadi peningkatan kes... boleh pulak salahkan pihak lain... tetap tak rasa diri bersalah.  Ni lagi satu tengah bengang ni.. kjaan tutup taman2 rekreasi nak elakkan pelanggaran sop... tetap ada mangkuk ayun sekor dua ekor yg tetap jugak melepak kat situ... bila kena saman nanti mengamuk marah polis...  baru 2 hari lepas nampak remaja 2 org kena saman sbb lepak kat taman rekreasi.. smlm ada 4 orang selamba jer bersenam pulak kat tempat yg sama....   habis kalau mcm ni gaya memang dalam dunia ni negara lain dah bebas.. malaysia masih terkial2 nak educate mangkok2 yg degil ni....
Reply

Use magic Report

Post time 25-6-2021 10:43 AM From the mobile phone | Show all posts
Ala tok..tak dpt g pavilion..umah pun dah mcm pavilion.. ronda2 je la kawasan umah tu dato
Reply

Use magic Report

Post time 25-6-2021 01:25 PM | Show all posts
ya Allah... sumpah weiii aku tergelak tengok baju dia....
serious....?? dia gi shopping pakai cenggini???
Reply

Use magic Report

Post time 25-6-2021 01:28 PM From the mobile phone | Show all posts
harkktuih replied at 25-6-2021 10:10 AM
huduhnya jaket ittew

Dia pakai secara auto huduh, iols pernah tengok laki cina pakai, herlok n smart jah. Dia ni pakai terus persis pakcik nak pergi dusun kutip durian.
Reply

Use magic Report

Post time 25-6-2021 01:46 PM | Show all posts
Money can't buy class
Reply

Use magic Report

Post time 25-6-2021 04:53 PM | Show all posts
Toklip, ptt bsyukur masih bnafas..
Reply

Use magic Report

Post time 25-6-2021 04:54 PM From the mobile phone | Show all posts
Ha bak sini laaa kekayaan kau! Aku mintak 20% pun takpe, aku pun dah sesak dah ni
Reply

Use magic Report

Post time 25-6-2021 05:20 PM From the mobile phone | Show all posts
Tak reti bersyukur.. Boleh bergerak badan sihat pun dah cukup baik
Reply

Use magic Report

Post time 25-6-2021 05:29 PM | Show all posts
eleh beli jek la online . nak apa semua boleh . LV ada Chanel ada . boleh la buat unboxing sambil2 meriak pastu nasihat natizen nie duduk rumah pun boleh shopping mewah mewahhh . itu pun nak kena ajar ke........
Reply

Use magic Report

Post time 25-6-2021 05:32 PM From the mobile phone | Show all posts
Oh my idol
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2021 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list