Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
Medal khas "Senior Forumer" untuk yang daftar CARI dari tahun 2001 hingga 2010 sahaja. Untuk tebus, sila klik disini
18975
View
180
Reply

[Tempatan] Demi Nasab, Ayah Nikahi Anak Gadis Sendiri Lepas Terlanjur & Mengandung Gara-Gara Suka Sama Suka

[Copy link]

Author: YgBenar    From the mobile phone    Show all posts   Read mode

Author
Post time 23-6-2021 12:43 AM From the mobile phone | Show all posts |Read mode
Takpa, kahwinlah dengan ayah....nanti bayi dalam kandungan nasab bapa, kalau tidak susahlah"

Mahkamah syariah menyimpan 1,001 kisah masyarakat yang berkisarkan isu-isu keruntuhan institusi kekeluargaan. Antara kes yang kerap difailkan adalah penceraian, nasab keluarga dan lain-lain.

Sumber: Nur Fatihah Azzahra / Peguam Syarie: Wali Azri & Associates

Baru-baru ini, peguam syariah, Nur Fatihah Azzahra berkongsi satu kes melibatkan nasab keluarga yang bercelaru. Percayakah anda, si bapa dalam kes ini sanggup menikahi anak gadisnya sendiri gara-gara pernah lakukan hubungan terlarang?

Mari ikuti perkongsian penuh kes tersebut di bawah ini.

Bapa kandung terlanjur hingga mengandungkan anak perempuan. Kes suka sama suka, dari JPN kepada peguam.

(Bapa dan ibu berusia 40an, anak perempuan berusia 20an).

Ibu kandung kata takpa, kahwinlah dengan ayah nanti bayi dalam kandungan dapat nasab bapa, kalau tidak susahlah. Maka ibu dan ayah pun bercerai sebagai pengorbanan untuk anak perempuan ni tadi.

Kemudian, bapa nikahi pula anak perempuan tersebut menggunakan khidmat sindiket perkahwinan, dijalankan oleh warganegara asing di Malaysia.

Apabila bayi lahir, urusan pendaftaran kelahiran hendak diuruskan namun tidak diluluskan bin/binti oleh pihak JPN. Mereka dimaklumkan kena rujuk Mahkamah Syariah, tentukan semula nasab anak.

Soalan menyedihkan, Kenapa pula anak saya (bayi) tidak boleh daftar kelahiran guna nama suami (ayah kandung) kan kami dah kahwin?

Dunia makin membimbangkan.

Sepatutnya pandangan kita kepada darah daging sendiri bukanlah pandangan bernafsu. Nak sentuh pun takut bahkan sewajibnya kita lindungi dan nasihati.

Bayangkan, pengetahuan agama paling basic iaitu pengharaman menikahi bapa, ibu atau anak kandung sendiri gagal dikuasai segelintir masyarakat kita pada hari ini.

Sudah jadi begini kita hendak salahkan siapa? Salahkan ayah kandung kerana gagal bimbing keluarga ataupun ibu kandung kerana tidak mendidik anak-anak? Bukankah perkahwinan ini tanggungjawab bersama?

            

Bermaksud: Harta dan anak-anak adalah perhiasan kehidupan dunia tetapi amalan-amalan yang kekal lagi soleh adalah lebih baik pahalanya di sisi Tuhanmu serta lebih baik untuk menjadi harapan. ( Surah Al Kahfi: 46)

Kami berpandangan, wujud kes sebegini kerana fahaman pernikahan boleh memberikan nasab kepada anak tersebut. Fahaman ini perlu segera diubah. Wallahualam.

Sumbang mahram.
Masyarakat kita makin tenat. Malaysia 2021
IMG_20210623_004151.jpg

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 23-6-2021 12:53 AM | Show all posts
Takziah dan kepala butohhh kepada semua  yang cucuk vaksin corona .

Mahathir ni celaka nakharom


dia cukup xmahu Islam ni di ajar secara serius kepada rakyat Malaysia Melayu Islam

dia ada prejudice yang xsudah dengan Melayu dan terutamanya Islam

Kalau benar bagai dikata siapa yg iktiraf ko dari Kerala ,india ,,siapa yg iktiraf ko  jaid Melayu Bumiputera ?????????

Melayu jadi bodoh jaid pak hangguk pada dia sekian lama

baru hari ni tersedar kena bodoh

dengan cina 22 bulan kena bodoh

dajjei sungguh laaaaaaaaaaaaaa

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 23-6-2021 12:56 AM From the mobile phone | Show all posts
Edited by fealefea at 23-6-2021 12:58 AM

Jijik gile. Ada otak tapi perangai cam binatang rogol drh daging sendiri. Disturbingggg. X de nye suka same suke. Grooming dr kecik. Sbb tu risau kalau tgk anak dara kamceng ngan ayah sgt.
Reply

Use magic Report

Post time 23-6-2021 12:59 AM | Show all posts
teruk perangai lebih pade nate beruk ko dh ada bini suweyyyyy dajeiiii
ish panas je tetiba
Reply

Use magic Report

Post time 23-6-2021 01:17 AM From the mobile phone | Show all posts
Scary nih.. nnti jd trend plak
Reply

Use magic Report

Post time 23-6-2021 01:34 AM From the mobile phone | Show all posts
sick. rosak keturunan. kesian zuriat xbdosa yg lahir tu
Reply

Use magic Report

Post time 23-6-2021 01:35 AM From the mobile phone | Show all posts
yg ari tu kes pak mertua kawen ngn menantu. kawen kt siam. anak smpai tiga. tekedu hakim smbil ckp bertaubatlah.
Reply

Use magic Report

Post time 23-6-2021 01:43 AM From the mobile phone | Show all posts
Kapior harbi tu pon reti haram kongkek anak ape..  Incest namenye.  Pehtu baby terhasil tu dipanggey inbred.
Reply

Use magic Report

Post time 23-6-2021 01:51 AM From the mobile phone | Show all posts
Menda mcm ni is everywhere. Tp dsorok dkambus dlm2. Hidup dlm bubble sendri. Ignorance is bliss. Doa la hr2 so menda mcm ni djauhi dr keturunan keluarga kita. Like it or not mmg masyarakat kita makin sakit.
Reply

Use magic Report

Post time 23-6-2021 03:19 AM From the mobile phone | Show all posts
Tonggang tbalik dh family ni..terlebih urban ke..baca tajuk ingt kt negara seberang..rupenye oh malaysiaku..
Reply

Use magic Report

Post time 23-6-2021 05:56 AM From the mobile phone | Show all posts
Gila apa family ni
Reply

Use magic Report

Post time 23-6-2021 06:07 AM From the mobile phone | Show all posts
Mmg xtau ugama ke apa nih..
Reply

Use magic Report

Post time 23-6-2021 06:15 AM From the mobile phone | Show all posts
Thunderclouds replied at 23-6-2021 01:51 AM
Menda mcm ni is everywhere. Tp dsorok dkambus dlm2. Hidup dlm bubble sendri. Ignorance is bliss. Doa ...

Betul ke uols?? Takotnya!! Bukan nk hina ank keturunan depa tp hmm harap sgt dijauhkan dri keturunan mcm ni. Gila betul. Xgeli ke dgn bapak sdri??

Masyarakat pon ada tegur contohnya mcm ank azhar sulaiman tu seksi mcm tu x segan ke dgn bapak? Byk lg contoh. Haritu ada viral abg ni geletek adk2 , netizen ckp kelakar. Aku tgk, aku yg geli sbb mcm incest. Yg adk 1st tu dia geletek aku risau kalau terkena tempat lain. Smpai ada yg komen, sweet mcm laki bini. Bila org tegur mcm incest, dia pulak ingat kita ni otak kuning. Org tegur nk elak benda mcm nj
Reply

Use magic Report

Post time 23-6-2021 06:21 AM From the mobile phone | Show all posts
tumpanglalu74 replied at 23-6-2021 01:43 AM
Kapior harbi tu pon reti haram kongkek anak ape..  Incest namenye.  Pehtu baby terhasil tu dipanggey ...

Apo lah tu
Tak di lapor
Bapa dan anak pompuan ada je gelenyar
Kalau India pula, halal pakcik  kawin menakan. My uncle is my husband u know
Reply

Use magic Report

Post time 23-6-2021 06:23 AM From the mobile phone | Show all posts
Thunderclouds replied at 23-6-2021 01:51 AM
Menda mcm ni is everywhere. Tp dsorok dkambus dlm2. Hidup dlm bubble sendri. Ignorance is bliss. Doa ...

Sebab tu hidup bermsykt ada jiran tu semua dan kena baik dgn jiran sebab nak elak maksiat cenggini ler

Zakar sumbangan marhaban rewang di surau tu semua memainkan peranan
Reply

Use magic Report

Post time 23-6-2021 06:42 AM From the mobile phone | Show all posts
Ada kes begini. Budak tu baru habis SPM. Kes emaknya mengandung, ayah kandung lari. Di bintikan nama datuknya. Jabatan Pendaftaran pun waktu nak masuk nak menerima dan proses dokumen jadikan sijil lahir tak check agaknya, atau mereka sememangnya tiada kuasa untuk mempersoalkan sebarang keganjilan?
Reply

Use magic Report

Post time 23-6-2021 07:26 AM From the mobile phone | Show all posts
anony-mous replied at 23-6-2021 06:15 AM
Betul ke uols?? Takotnya!! Bukan nk hina ank keturunan depa tp hmm harap sgt dijauhkan dri keturun ...

AKu teringat kisah lama waktu aku Kat skolah asrama dulu, ada senior ni cerita, dia dgn abg dia, slumber je, abg dia betulla Tali bra dia time tengah sama2 tgok tv. Can't brain aku dengar
Reply

Use magic Report

Post time 23-6-2021 07:49 AM From the mobile phone | Show all posts
Satu famili tinggal di hutan ke apo???ibu nya dah tak koser agaknya nak layan laki, jadi bior anak dibaham!!

Ramai sebenarnya tidak ada asas islam dan tidak praktikkan!!!

Semuga kita dan keluarga dijauhi fitnah begini
Reply

Use magic Report

Post time 23-6-2021 07:52 AM From the mobile phone | Show all posts
None68 replied at 23-6-2021 06:07 AM
Mmg xtau ugama ke apa nih..

Selalunya kes mcm ni berlaku kat pendalaman.....dorang ilmu agama kurang....dorang hidup dlm kelompok sesama sendiri je....

Kwn aku pernah ikut hb mengajar kat pendalaman, negeri pahang, nk pi sana kena naik bot dekat brp jam ntah.....aku lupa nama tempat tu.....bkn kaw org asli, kaw melayu lah.....

Bila dok sana terkejut dia tgok.....sepupu lelaki ponpuan blh tido sekali, mak pak tak halang pun.....mcm mcm lg lah kejadian yg dorang ingt boleh tapi agama larang.....

Hari hari dia menangis nk balik kedah....tapi nk buat mcmana, laki kena keja kannn......
Reply

Use magic Report

Post time 23-6-2021 07:54 AM From the mobile phone | Show all posts
Sick sick sick. Benda basic belajar kat sekolah pun x paham2.
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2021 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list