Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
Medal khas "Senior Forumer" untuk yang daftar CARI dari tahun 2001 hingga 2010 sahaja. Untuk tebus, sila klik disini
9738
View
93
Reply

[Tempatan] Kementerian Kesihatan Indonesia ‘Iktiraf Kegagalan’ Malaysia Kawal Covid-19

[Copy link]

Author: Abahmung       Show all posts   Read mode

Author
Post time 8-5-2021 03:42 PM | Show all posts |Read mode
Edited by Abahmung at 8-5-2021 03:47 PM



Kementerian Kesihatan Indonesia ‘Iktiraf Kegagalan’ Malaysia Kawal Covid-19?
May 8, 2021


KEMENTERIAN Kesihatan Indonesia melalui akaun Twitter rasmi mereka membuat kicauan berikut pada 6 Mei lalu :

Belajar dari India dan Malaysia, kita tentunya tidak ingin Indonesia mengalami hal yang sama. Masyarakat diimbau untuk semakin ketat menerapkan protokol kesehatan 3M dan mengurangi mobilitas ke luar rumah apabila tidak mendesak..





Ia tidak disebut menterinya tetapi terkandung dalam ciapan rasmi kementerian mereka.

Tanpa segan silu nama Malaysia dipetik.

Hari ni sahaja kes kita sudah mencecah 4,498. Sebelum ini pun hampir 3,000 kes ke atas setiap hari.

Entah apa gunanya darurat dan duit Kumpulan Wang Amanah Negara (KWAN) yang dibalun memandangkan kes meningkat secara mencanak dan menghampiri 5,000 kes sehari.



Belum sempat orang lain, negara jiran kita sendiri telah mengiktiraf kegagalan kita.

Lagi malang, diletakkan bersama dengan negara India pulak tu yang sebenarnya mempunyai kes harian beratus kali ganda lebih banyak pada Malaysia.

Namun itulah, boleh orang sudah hilang rasa hormat pada kita, mereka tidak peduli nak cakap apa pun. – MYNEWSHUB

Single Polls, Total 83 Users voted

Poll is finished

14.46% (12)
85.54% (71)
Your User group have no permission to vote

Rate

2

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Looking for Google Ads Manager expert. Freelance work from home. Profit sharing basis. Please send your resume to HR@cari.com.my
Post time 8-5-2021 03:46 PM | Show all posts
Jaki sungguh indon dengan Malaysia.

Tp bukan main tergedik-gedik nak menikkah dengan lelaki Malaysia ,siap bangga lagi.
Reply

Use magic Report

Post time 8-5-2021 03:46 PM From the mobile phone | Show all posts
keh keh keh...minda caprut indon..sering merasa superior..genetik leluhur mmg mcmtu kut..

sedangkan indon tu mala petaka suwey yg teramat...tuh kt Sabah tu..Asal dari Depot Pusat Tahanan PATI...terus merebak smpai skang..

Elok la pihak keselamatan Malaysia tembak dan tenggelamkan saja bot2 pendatang haram dari indon ni...tak payah pintas dan tahan..
Reply

Use magic Report

Post time 8-5-2021 03:46 PM | Show all posts
Tak cerdik cara menetri indon tu berucap

nampak sgt demi nak dapat sanjungan rata-rata rakyat indon yg dengki dengan Malaysia.
Reply

Use magic Report

Post time 8-5-2021 03:47 PM From the mobile phone | Show all posts
Diakui malaysia mmg gagal. Tp ko indon caprut xlayak nk rendah2 malaysia ye. Byk indon caprut yg bawak kobid ni jugak
Reply

Use magic Report

Post time 8-5-2021 03:53 PM | Show all posts
Hahahah..aku mampu ketawa saja
Reply

Use magic Report

Post time 8-5-2021 03:57 PM From the mobile phone | Show all posts
MontanaHannah replied at 8-5-2021 03:46 PM
Tak cerdik cara menetri indon tu berucap

nampak sgt demi nak dapat sanjungan rata-rata rakyat ind ...

Sebab tak cerdik makanya dia duduk dipapan atas menteri, kau masih merempat dlm dunia bubble kau..

Kahkahkahkahkahkahkahkah
.


Reply

Use magic Report

Post time 8-5-2021 03:59 PM From the mobile phone | Show all posts
Hek eleh.. nak blagak tgk tmpt la

Baidewei, depa tak habaq ka 4k tu mai dari mana? Takkan takde kluster?
Reply

Use magic Report

Post time 8-5-2021 04:04 PM | Show all posts
Jangan jadi macam Malaysia, kata indon

Reply

Use magic Report

Post time 8-5-2021 04:07 PM | Show all posts
Edited by highcastle at 8-5-2021 04:31 PM

Malas nak cakap........ Cuba kita bandingkan..

Malaysia
Population - 32.7 juta
Total Tests - 9.9 juta (30%)

Indonesia
Population - 275.9 juta
Total Tests - 15 juta (5.4%)
Reply

Use magic Report

Post time 8-5-2021 04:13 PM From the mobile phone | Show all posts
MontanaHannah replied at 8-5-2021 03:46 PM
Jaki sungguh indon dengan Malaysia.

Tp bukan main tergedik-gedik nak menikkah dengan lelaki Malay ...

Indeed, kerna kegedikan bibik bibik mereka tergila2kan jantan malaya..maka bibik bibik tempatan rakyat bumi sendiri macam kau has to compete with them sampai lani tak laku laku....

Kahkahkahkahkahkahkahkahkah
Reply

Use magic Report

Post time 8-5-2021 04:14 PM From the mobile phone | Show all posts
Macam budak budak berebut ice cream.....perangai
Reply

Use magic Report

Post time 8-5-2021 04:14 PM From the mobile phone | Show all posts
Macam budak budak berebut ice cream.....perangai
Reply

Use magic Report

Post time 8-5-2021 04:20 PM From the mobile phone | Show all posts
Tinot7 replied at 8-5-2021 03:59 PM
Hek eleh.. nak blagak tgk tmpt la

Baidewei, depa tak habaq ka 4k tu mai dari mana? Takkan takde k ...

2x5 macam kau tonot....

Kahkahkahkah
Reply

Use magic Report

Post time 8-5-2021 04:22 PM From the mobile phone | Show all posts
haha tak habis2 rengsa dgn malaysia ko dh kenapa? dlm carta dunia malaysia berada di tangga 42 covid. ad 41 negara lagi atas malaysia termasuk la indon. dah tu nk petik nama malaysia gk aiyoh
Reply

Use magic Report

Post time 8-5-2021 04:25 PM From the mobile phone | Show all posts
irish_ieka replied at 8-5-2021 04:22 PM
haha tak habis2 rengsa dgn malaysia ko dh kenapa? dlm carta dunia malaysia berada di tangga 42 covid ...

Bukan terluak pun jagong dikaki kau kalau mereka  nak kata apa pun...atau kau memang jenis biar kita yg kutuk kerajaan kita, org luar takda hak?

Kahkahkahkahkahkahkah
Reply

Use magic Report

Post time 8-5-2021 04:27 PM From the mobile phone | Show all posts
Edited by tripleid at 15-5-2021 10:43 AM

Mmg gagal pon..atleast indon kes makin turun.. xde darurat n x dabel standet antara pipit dgn kayangan mcm msia






Reply

Use magic Report

Post time 8-5-2021 04:37 PM | Show all posts
Awal2 covid dulu indon ni la berbangga zero case..sampai kono tegur UN maybe salah buat test
Reply

Use magic Report

Post time 8-5-2021 04:38 PM From the mobile phone | Show all posts
"gue cari makan di Msia bu...ngak usah ribut2.....kalau imigresen nya ribut2...gue susah cari makan bu"-PATI Indon....
Reply

Use magic Report

Post time 8-5-2021 04:43 PM From the mobile phone | Show all posts
KIM.K replied at 8-5-2021 04:37 PM
Awal2 covid dulu indon ni la berbangga zero case..sampai kono tegur UN maybe salah buat test

Bior kita yg kutuk kaw kaw pemimpin pemimpin kita...anasir luar takda hak....gitu la konsepnya...kheunz?

Solidarity datang hanya bila tercabar....

Kahkahkahkahkahkah

Kahkahkahkah
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2021 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list