Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
12Next
Return to list New
1422
View
20
Reply

Melampau! Lelaki Mengaku Nabi Ke-26 Diburu Polis

[Copy link]

Author: CARI-MAL       Show all posts   Read mode

Author
Post time 20-4-2021 12:23 PM | Show all posts |Read mode
Sebuah video yang menunjukkan seorang lelaki mengaku dia adalah nabi ke-26 menjadi tular dalam media sosial di negara ini.


Lapor CNN Indonesia, video itu menunjukkan lelaki bernama Jozeph Paul Zhang mengadakan forum terbuka yang menghina agama Islam.








Selain itu, lelaki tersebut juga mengugut sesiapa sahaja yang berani melaporkan dirinya ke polis berhubung video berkenaan dan pengakuannya sebagai nabi ke-26.


Video tersebut mencetuskan pelbagai reaksi daripada pengguna media sosial, termasuk mendapat perhatian pihak berkuasa Indonesia.


Jurucakap polis, Agus Andrianto berkata, kes tersebut dalam siasatan.


Katanya, lelaki tersebut dipercayai tidak berada di Indonesia dan sudah meninggalkan negara ini sejak Januari 2018, selain didakwa kini berada di Jerman.


Namun, hal itu tidak akan menghalang siasatan dilakukan kerana polis Indonesia akan bekerjasama dengan polis luar untuk mengesan kedudukan Jozeph.


Polis juga akan membuat pendaftaran pencarian (DPO) terhadap lelaki itu bagi membolehkan dia dihantar pulang ke Indonesia dari mana-mana negara yang dia menetap ketika ini, katanya.


Berdasarkan risikan, Agus turut memaklumkan Jozeph menyedari videonya mencetuskan rasa tidak puas hati dalam kalangan penduduk beragama Islam di negara ini.


Sementara itu, Menteri Agama, Yaqut Cholil Qoumas menggesa polis untuk bertindak tegas terhadap mana-mana pihak yang menghina agama.


Mana-mana pihak yang menghina agama perlu dikenakan hukuman tegas kerana perbuatan itu bukan perkara yang boleh dipandang ringan, ujarnya.




Sumber: Utusan

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Looking for Google Ads Manager expert. Freelance work from home. Profit sharing basis. Please send your resume to HR@cari.com.my
Post time 20-4-2021 12:26 PM From the mobile phone | Show all posts
Gemok nabi kristian ni...
Reply

Use magic Report

Post time 20-4-2021 12:26 PM From the mobile phone | Show all posts
Nabi ramai la....kenapa dia jadi yang ke 26?

Nabi dan Rasul pun tak tau beza...
Nampak la lompong kat situ...
Reply

Use magic Report

Post time 20-4-2021 12:26 PM From the mobile phone | Show all posts
Nabi ape rupa lagu tu..gemuk cam Babi ada la..
Reply

Use magic Report

Post time 20-4-2021 12:35 PM From the mobile phone | Show all posts
sarahmirza replied at 20-4-2021 12:26 PM
Nabi ramai la....kenapa dia jadi yang ke 26?

Nabi dan Rasul pun tak tau beza...

Belajor tak habis ada hati nk ejek2 agama orang khinzir gemuk ni
Reply

Use magic Report

Post time 20-4-2021 12:37 PM | Show all posts
Dia ni pun bantai orang Kristian pasal tritunggal........ Kira dia ni nak perbetulkan Islam ngan Kristian ler sebab tu dia kata dia nabi yg ke-26.........Itu yg den faham........ Kita tengok kalau dapat ditangkap dan dibawa ke Indonesia nanti......... Try la gi speaker corner hyde park......
Reply

Use magic Report

Post time 20-4-2021 12:37 PM From the mobile phone | Show all posts
krustykrab replied at 20-4-2021 12:35 PM
Belajor tak habis ada hati nk ejek2 agama orang khinzir gemuk ni

Nasib baik i kurus...
Kalau i gemuk, mesti terasa..

Reply

Use magic Report

Post time 20-4-2021 12:49 PM From the mobile phone | Show all posts
Gemuk cam badak nabi apa bendanya
Reply

Use magic Report

Post time 20-4-2021 12:57 PM From the mobile phone | Show all posts
Mcm muka kim jong un versi extended
Reply

Use magic Report

Post time 20-4-2021 01:32 PM From the mobile phone | Show all posts
sarahmirza: Nabi ramai la....kenapa dia jadi yang ke 26?Nabi dan Rasul pun tak tau beza...Nampak la lompong kat situ...

enggak penuh ilmu didada karna penuh tahi dari perut sampei ke rektum
Reply

Use magic Report

Post time 20-4-2021 02:24 PM From the mobile phone | Show all posts
sarahmirza replied at 20-4-2021 12:37 PM
Nasib baik i kurus...
Kalau i gemuk, mesti terasa..

Eh...sori bukan ngata kat uols..
Reply

Use magic Report

Post time 20-4-2021 03:10 PM From the mobile phone | Show all posts
Dia ni percaya ONENESS. Tak imani tritunggal mcm kebnyakan org kristen. So dia gaduh2 manja sama pengikut tritunggal. Apa pun sama2 percaya jesus tu tuhan. Tapi dia mmg pembenci Islam.
Reply

Use magic Report

Post time 20-4-2021 04:03 PM | Show all posts
ekceli Yahudi pon ckp Nabi Isa aka Jesus dan seterus nye semua sendiri cop punya,   bkn tuhan yg hantar

hanya sebelum Nabi Musa( tokoh Yahudi ) baru kira betul betul Nabi

cuma org dulu otak tak bijak cam kang,  asalkan any bomoh guna kuasa dan ckp dia ialah Nabi,  org dulu pon senang je caya,  tapi ekceli sampai kang masih ramai org Islam caya kuasa bomoh tu halal

Reply

Use magic Report

Post time 20-4-2021 07:31 PM From the mobile phone | Show all posts
sarahmirza: Nabi ramai la....kenapa dia jadi yang ke 26?Nabi dan Rasul pun tak tau beza...Nampak la lompong kat situ...

Dia kembali ke zaman dahulu laa nihhh..
Reply

Use magic Report

Post time 20-4-2021 09:05 PM From the mobile phone | Show all posts
Yang ke 27 sape pulak
Reply

Use magic Report

Post time 20-4-2021 10:42 PM From the mobile phone | Show all posts
Muka pun takde nur, ade hati.....
Reply

Use magic Report

Post time 21-4-2021 12:39 AM From the mobile phone | Show all posts
Muka dengan perangai sama level dgn makanan dia yang warna pink tu
Reply

Use magic Report

Post time 21-4-2021 08:33 AM From the mobile phone | Show all posts
Nabi apa penakut.. takut kena report polis
Reply

Use magic Report

Post time 23-4-2021 02:18 AM | Show all posts
tu pun ada ke yang percaya dik?
ya ampun, tapi tak menghairankan la kalau ada percaya pun sebab ada je kat sana yang education rendah ataupun takde education.
Reply

Use magic Report

Post time 29-4-2021 12:15 PM From the mobile phone | Show all posts
Makin byk belajar, makin tak tahu. Ke dia jadi keliru?
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2021 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list