Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
1234Next
Return to list New
5065
View
78
Reply

"Buli Siber Boleh Disaman, Jangan Sampai Terkena Ya" - Bunga Isme

[Copy link]

Author: CARI-MAL       Show all posts   Read mode

Author
Post time 25-2-2021 01:47 PM | Show all posts |Read mode
Niat penyanyi rap Bunga Isme ingin bergurau dengan mengakui wajahnya pernah disamakan dengan selebriti antarabangsa Angelina Jolie disalahertikan segelintir pihak hingga dia teruk dikecam netizen.








Menerima kecaman sejak Jumaat lalu, Bunga atau nama sebenarnya Noor Ayu Fatini Mohd Bakhari tampil bersuara mengenai perkara tersebut dengan memberi amaran kepada netizen.








Menurutnya, semua komen yang berunsur negatif dianggap sebagai buli siber atau dan boleh dikenakan tindakan mengikut Akta Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM).

"Biarkan saja orang kata kita perasan cantik sebab kita tak insecure. Kalau perasan bagus, itu (ditujukan) untuk orang yang kata kita perasan cantik tu. Renung-renungkan dan selamat beramal.

"Jangan lupa ya, komen berunsur negatif iaitu cyberbully... jika mengikut Seksyen 233(1) Akta Komunikasi dan Multimedia, kalau saman... denda (apabila disabitkan) tak melebihi RM50,000 atau penjara tidak melebihi satu tahun.

"Jadi jangan sampai terkena ya... semoga berjaya," kata penyanyi berusia 21 tahun ini.


Sebelum ini, beberapa portal hiburan mengeluarkan artikel mengenai penyanyi lagu Intan Payung itu mengakui dia kerap kali disamakan dengan Angelina Jolie.


Kenyataan Bunga itu akhirnya mengundang kecaman dan kritikan netizen kerana menganggap penyanyi yang dikenali gemar memakai baju kurung itu hanya syok sendiri memandangkan wajahnya jauh berbeza dengan Angelina Jolie.


Selain bekas isteri kepada pelakon Brad Pitt, wajah Bunga juga dikatakan mirip dengan beberapa selebriti tempatan antaranya Iman Troye, Azira Shafinaz dan Shalma Aina.








Dalam pada itu, penyanyi yang mula dikenali menerusi lagu Bunga ini memberitahu dia berasa lucu kerana kebanyakan komen yang melemparkan kebencian terhadap dirinya ditinggalkan oleh orang dewasa.

"Hanya sebab anda tidak mengenali saya, tidak bermaksud anda boleh lemparkan rasa benci di ruangan saya. Beratus komen daripada orang yang dikategorikan sebagai orang dewasa. Kelakar!" tulisnya.




Sumber: mStar

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Looking for Google Ads Manager expert. Freelance work from home. Profit sharing basis. Please send your resume to HR@cari.com.my
Post time 25-2-2021 02:06 PM From the mobile phone | Show all posts
Kau siapa palat?
Reply

Use magic Report

Post time 25-2-2021 02:06 PM From the mobile phone | Show all posts
Kau siapa palat?
Reply

Use magic Report

Post time 25-2-2021 02:08 PM From the mobile phone | Show all posts
Tak lama kalau macam ni
Reply

Use magic Report

Post time 25-2-2021 02:09 PM | Show all posts
Edited by AshkieLa at 25-2-2021 02:21 PM

ape yang kelakar? ape yang bergurau?
sendiri perasan pastu koyak...

Reply

Use magic Report

Post time 25-2-2021 02:16 PM From the mobile phone | Show all posts
Attitude ke laut..mujur laa ai tak pernah nak minat or nak kesah psl dia nih..semoga mereput jelaaa~
Reply

Use magic Report

Post time 25-2-2021 02:20 PM From the mobile phone | Show all posts
lain kali jgn nk bergurau kalau diri sndri cepat lah rabaknye.. dh masuk dunia retis terima jelaaa asam garamnyaaaaa.. yihhhhhhhhh
Reply

Use magic Report

Post time 25-2-2021 02:29 PM | Show all posts
ko dah la x popular, produk ko langsung takde orang tau pun..memang tak kan lama la konfem kena kambus karier ko kat blakang rumah
Reply

Use magic Report

Post time 25-2-2021 02:34 PM | Show all posts
angelina jolie?
Reply

Use magic Report

Post time 25-2-2021 02:36 PM | Show all posts
tak minat aku kalau jenis attitude cmni.. next..
Reply

Use magic Report

Post time 25-2-2021 02:37 PM From the mobile phone | Show all posts
Masa post kat ig ada letak caption bergurau ke
Reply

Use magic Report

Post time 25-2-2021 02:39 PM From the mobile phone | Show all posts
Woww...cepatnya rabak..cepatnya koyak..
Ermmm...susah la dekk kalau nak bertahann mcm ni...
Reply

Use magic Report

Post time 25-2-2021 02:40 PM | Show all posts
bakal terjunam persis janna nick...
takkan bertahan lama dalam industri...
akan di benci dek netizen sampai ke mati
Reply

Use magic Report

Post time 25-2-2021 02:40 PM | Show all posts
sampah
Reply

Use magic Report

Post time 25-2-2021 03:01 PM | Show all posts
koyak ke sis
Reply

Use magic Report

Post time 25-2-2021 03:11 PM | Show all posts
die yang perasan salahkan jabatan netizen pulak... apooooo???
Reply

Use magic Report

Post time 25-2-2021 03:11 PM | Show all posts
hmmm yolah bunga ehhhh
Reply

Use magic Report

Post time 25-2-2021 03:28 PM From the mobile phone | Show all posts
lohhh..dia sendiri kata muka angie
bila kena kutuk nak saman plak
Reply

Use magic Report

Post time 25-2-2021 03:31 PM From the mobile phone | Show all posts
Kau yg kecoh pastu kena kecam nak sentap.. phuiiiiiiiiiiii
Reply

Use magic Report

Post time 25-2-2021 03:45 PM | Show all posts
syok sendiri
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2021 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list