Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
6869
View
119
Reply

[Tempatan] hanya rindu:Ayah Tak Tahu Duduk Diam..’ – Viral Pakcik Jual Buah, Anak Tampil Beri penjelasan takdpt merentas negeri utk jaga ayah

[Copy link]

Author: YgBenar    From the mobile phone    Show all posts   Read mode

Author
Post time 21-2-2021 01:27 AM From the mobile phone | Show all posts |Read mode
Edited by YgBenar at 21-2-2021 01:33 AM


Lebih 13k perkongsian di laman Facebook, seorang wanita kongsi video seorang warga emas yang menjual buah di sebuah stesen minyak setiap hari. Perkongsian tersebut undang sebak netizen dan rata-ratanya memuji tindakan wanita ini yang viral mengenai pakcik ini agar lebih ramai yang membantu.

Terbaru, anak kepada pakcik ini tampil memberi penjelasan bahawa ayahnya memang suka berniaga walaupun mereka adik beradik sudah memberi wang belanja kepadanya

Video berdurasi 3 minit ini memaparkan suami kepada wanita ini membantu pakcik tersebut dengan membeli semua jualannya. Malah dia turut memberi sumbangan duit kepadanya sehingga pakcik tersebut sebak dan menangis. Video tersebut mendapat lebih 13k perkongsian dan ada yang tertanya-tanya mengenai keluarga pakcik ini.Di ruangan komen, seorang individu dikenali sebagai Nurul Amiera Zaini dipercayai anak kepada pakcik tersebut tampil memberi penjelasan bahawa dia masih ada menjaga ayahnya namun disebabkan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) ini dia tidak dapat pulang ke Melaka.

Terima kasih sebab telah beli kesemua buah yang ayah saya jual . Actually pak cik ni adalah ayah saya. Kami adik beradik jauh. Saya di KL dan adik saya di penang jadi sejak PKP ni dah lama tak balik Melaka. Last jumpa tahun lepas masa kerajaan umum boleh rentas negeri. Dah berapa bulan tak jumpa ayah saya tapi saya selalu video call, telefon dan whatsapp tanya khabar.

Tambahnya lagi, ayahnya berkeras ingin bekerja kerana bosan duduk di rumah walaupun kesihatannya tidak mengizinkan. Nurul Amierah turut menjelaskan bahawa dia ada memberi duit belanja namun terpaksa mengikut kehendak ayahnya yang ingin mengisi masa lapang.

Walau bagaimanaun, dia akan bawa ayahnya ke Kuala Lumpur dan akan menasihati ayahnya agar lebih fokus kepada ibadat sahaja memandangkan dia sudah beberapa kali  ditegur kononnya membiarkan ayah berniaga dalam usia begini.

Kami anak-anak sentiasa ambil berat pasal ayah dan selalu nasihat supaya jangan kerja tapi kehendak dia sebab dari muda dah biasa kerja dan tak tahu duduk diam. Apa pun terima kasih atas doa kalian semua utk kesihatan ayah saya dan saya doa agar kalian semua dipermudahkan urusan didunia dan diakhirat. Amin.

Dalam pada itu, dia sempat berterima kasih kepada wanita yang bantu ayahnya sehingga ayahnya gembira. Malah dia juga sangat berterima kasih atas semua doa dan komen-komen positif yang diberikan oleh orang ramai.

Saya syukur sebab semua dalam komen, komen positif dan doa kesihatan ayah saya. Alhamdulillah rezeki ayah saya dan dengan kongsi video ni akan ada rezeki untuk peniaga lain. Saya tak fikir negatif tetapi sebaliknya saya terkejut dan terharu ssebab ada hamba Allah yang tolong doa kesihatan dan rezeki ayah saya melimpah.

Sumber : Nurul Amierah Zaini, Alina Farahin
IMG_20210221_012046.jpg
IMG_20210221_012257.jpg
IMG_20210221_012323.jpg

Rate

3

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Looking for Google Ads Manager expert. Freelance work from home. Profit sharing basis. Please send your resume to HR@cari.com.my
Post time 21-2-2021 03:35 AM | Show all posts
trending ke skrg ni semua nk di video kan......di viral kan.....

pendpt aku, ko pegi video dan viralkan.......dh menyusahkan anak2 pakcik tu dan pakcik tu sendiri.

now, pakcik tu dh x blh nk niaga mcm biasa sbb anak2 dia nk bw pakcik tu dok diam2 kt KL je.
Reply

Use magic Report

Post time 21-2-2021 03:40 AM | Show all posts
huhu kesian... bukan nak kata memang peniaga2 tepi jalan tu iols tengok kesian sangat sebab dorang jual bukan ada pelanggan time pkp ni... termenung je dari pagi hingga ke petang... sape2 yang nampak tolong lah beli yer... iols pun hari2 membeli jugak...

harga deorang mahal ke yahudi ke tidak tu jangan la berkira instead fikirkan ianya sebagai sedekah sebab tak kaya pun peniaga2 macamni meniaga...
Reply

Use magic Report

Post time 21-2-2021 06:05 AM From the mobile phone | Show all posts
Natijah daripada semua benda nak viral
Semua benda nak dikongsi
Buat je lah diam
Aritu viral tolong org kat tempat sampah
Rupanya ambik dadah
Yg ni pulak kesian kat anak2 dapat tempias
Adoii la pelayar internet
Reply

Use magic Report

Post time 21-2-2021 07:03 AM From the mobile phone | Show all posts
Benda2 viral ni jika ada yang tersalah faham malu jugaklah anak2.


Reply

Use magic Report

Post time 21-2-2021 07:57 AM | Show all posts
Ntahlah klo atuk ni ske berniaga , kesian plak la bakal dipaksa pergi kl dok dgn anak. KL bukan tempat utk semua , terutama warga emas yg dh biasa dok kat kg.
Reply

Use magic Report

Post time 21-2-2021 08:30 AM From the mobile phone | Show all posts
Kesian....mujur anaknya menjawab dgn bwik...buatnya jenis x suka org viral gini boleh mendatangkan marah....viral yg ntah pepe je... selain nak nama naik sbb membeli....aku selalu anggap yg bukan2 kalo org viral gini
Reply

Use magic Report

Post time 21-2-2021 08:35 AM From the mobile phone | Show all posts
Rasa sebak tgk bideo tu.. sekali, rupanya pakcik ni bosan nak ngisi masa lapang...
Reply

Use magic Report

Post time 21-2-2021 08:44 AM From the mobile phone | Show all posts
Edited by cmf_premierleag at 21-2-2021 08:45 AM

bodohnya la Alina Farahin ni yg gigih nak viral kan bende2 mcm ni...kemaruk like sangat acik2 kepam ni semua.
ko dh invade privacy org lain la bangang
patutnya family bdk ni saman je balik si Alina bangang ni sbb dh ceroboh privacy org lain.
Reply

Use magic Report

Post time 21-2-2021 08:50 AM From the mobile phone | Show all posts
chandrahusin replied at 21-2-2021 06:05 AM
Natijah daripada semua benda nak viral
Semua benda nak dikongsi
Buat je lah diam

ms kes cikki tu selongkar sampah,takdenya aku nak kesian... x paham aku dgn acik2 kepam ni sume bende nk cepat jatuh kesian.
sbb org waras takkan sesekali cari makan dr situ...its Tong Sampah besar kut....jijik la kan.....paling teruk pun diorg akan cari la any masjid or surau terdekat or minta tlg dr ketua kampung.
last2 terbongkar cite la dia mmg x waras...taik dadah rupanya
instinct iols selalu benar ya
Reply

Use magic Report

Post time 21-2-2021 08:54 AM From the mobile phone | Show all posts
cmf_premierleag replied at 21-2-2021 08:50 AM
ms kes cikki tu selongkar sampah,takdenya aku nak kesian... x paham aku dgn acik2 kepam ni sume be ...

Kannn
Dh malas nak layan benda2 yg viral mcm ni
Baik pikir nak makan apa
Reply

Use magic Report

Post time 21-2-2021 08:59 AM | Show all posts
cmf_premierleag replied at 21-2-2021 08:44 AM
bodohnya la Alina Farahin ni yg gigih nak viral kan bende2 mcm ni...kemaruk like sangat acik2 kepam  ...

kalo jd kat akak mmg saman tinggal spenda ja tukang viral ni.
memalukan.. tak reti nk sembang ty elok? siap rekod tiap inci perbualan.
Reply

Use magic Report

Post time 21-2-2021 09:04 AM From the mobile phone | Show all posts
cine india jrg viral bende2 ni, melayu je suke viral..nak popular ke ape xtaulah
Reply

Use magic Report

Post time 21-2-2021 09:09 AM From the mobile phone | Show all posts
kelapaparut replied at 21-2-2021 09:04 AM
cine india jrg viral bende2 ni, melayu je suke viral..nak popular ke ape xtaulah

Pastu kehulu kilir terharu sedih tersentuh hati.. cam pan%#^t
Reply

Use magic Report

Post time 21-2-2021 09:20 AM From the mobile phone | Show all posts
alina farhin tu kawan aku. laki dia satu kolej dgn aku.
Reply

Use magic Report

Post time 21-2-2021 09:22 AM | Show all posts
Bila gigih sangat nak viral dengan harapan dapat like tampa tahu hal sebenar macam tulah jadinya.  Ramai je orang tua macam tu bukan mereka tak berduit tapi sebab mereka dah biasa berkerja.  Niaga kecik2 macam tu ada jugak yang nak dibuat isi masa lapang.  Kurang rasa sunyi sebab dapat jumpa ramai orang tiap hari sedikit sebanyak menghiburkan hatinya.  Bukan semua orang tua jenis bila dah pencen suka duduk baring kat rumah je.
Reply

Use magic Report

Post time 21-2-2021 09:24 AM From the mobile phone | Show all posts
Andyscenes replied at 21-2-2021 09:20 AM
alina farhin tu kawan aku. laki dia satu kolej dgn aku.

Mmg spesis batak perhatian ke dorg tu?
Reply

Use magic Report

Post time 21-2-2021 09:25 AM From the mobile phone | Show all posts
Ramai ja yg suka berniaga..tk suka dok diam.
Ramai ja..

Jgn la p gatai amik video , up gmbr org sewenang wenangnya..tk pasai anak2 kena kutuk anak2 difitnah.
Fitnah lebih teruk dr membunuh..
Kalau nk tolong..p jmpa dgn org yg nk ditolong..sembang elok2.
Dah tau ujung pangkal semua..baru war-warkan utk sumbangan..

Cth
Pakcik rumah dpn..umur dah 80+++..tinggal sorg2 , rmh kayu lama..mcm nak roboh, tgk kesian
Tiap hari menyangkui bersih laman, tanah..tanah luas..tp kuatnya ..
Saya nk bersih kan laman yg tk besaq mana pun letih

Sembang dgn jiran..rupanya pakcik ni byk tanah..tanah dia semua tepi jln utama..
Anak2 dia ada ja dok dekat....dia happy mcmtu.
Tp ptg ank dia mai amik tidoq rmh depa..pg hntr pakcik ni balik rmh.
Bila hntr nak p sekolah selalu nmpak pakcik ni balik ke rumah dia.
Reply

Use magic Report

Post time 21-2-2021 09:28 AM From the mobile phone | Show all posts
Cara cakap tolong jagakan pacik ni untuk dia seolah2 pacik ni dah takde keluarga langsung.
Patutnya cakap la kalau boleh nak ajak pacik ni tinggal sekali dgn dia
Reply

Use magic Report

Post time 21-2-2021 09:35 AM From the mobile phone | Show all posts
Orang kg aku ni..eh eh....

Dia niaga kt petron masjid tanah ni.. kalau dia cakap duk lubuk china jauh gak la dia bawak motor ari2 ulg alik.. ada la dlm 20min.. sbb tu dengar dia cakap loghat negeri.. org masjid tanah mmg x ckp bhs melaka sbb sempadan n9... hihi..

Alaa cian atuk ni...xdpt da nk niaga ronda2 pekan lagi
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2021 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list