Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
3993
View
144
Reply

[Tempatan] 'Rasukan syaitan' punca Melayu Muslim malas mendaftar jadi pengundi - Hadi

[Copy link]

Author: ifanonline       Show all posts   Read mode

Author
Post time 26-1-2021 05:58 PM | Show all posts |Read mode
BERITA
'Rasukan syaitan' punca Melayu Muslim malas mendaftar jadi pengundi - Hadi

Diterbitkan 26 Jan 2021, 4:30 pm

Presiden PAS Abdul Hadi Awang berkata, ramai orang muda Melayu beragama Islam di negara ini "dirasuk syaitan-syaitan" tertentu kerana lemah mendaftar untuk menjadi pengundi.

Dalam kenyataan dikeluarkan petang ini duta khas perdana menteri ke Timur Tengah itu juga berkata, sikap itu berlaku kerana mereka terpengaruh dengan syaitan berwajah manusia.

"Kita menyaksikan kebencian terhadap politik berlaku kerana terpengaruh dengan syaitan berwajahkan manusia, termasuk umat Islam sendiri yang digerakkan oleh dalang-dalang mereka.

"Pemikiran Islam dalam diri mereka tidak bermaya, khususnya dalam kalangan bangsa yang beragama Islam.

"Hari ini di negara kita, dapat menyaksikan bahawa kaum Melayu yang beragama Islam paling lemah mendaftar untuk menjadi pengundi kerana berjaya dirasuk oleh syaitan-syaitan warisan penjajah dahulu," katanya.

Menurut Abdul Hadi pada masa sama bangsa lain yang bukan Islam pula saling berlumba dengan mengambil peluang untuk merampas kuasa politik.



Rate

2

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Looking for Google Ads Manager expert. Freelance work from home. Profit sharing basis. Please send your resume to HR@cari.com.my
Author
 Author| Post time 26-1-2021 06:00 PM | Show all posts
di kalangan umat melayu, bukan sahaja syaitan, tetapi ada juga iblis, dajjal, toyol, langsuir, pelesit dan lain2...
Reply

Use magic Report

Post time 26-1-2021 06:03 PM | Show all posts
manakala yang dah daftar mengundi pula

datang pula syaitan-syaitan yang kononnya menentang rasuah, menegakkan keadilan sosial, kesamarataan, amanah, hak wanita dan memperjuangkan ummah lgbt supaya mereka mendapat jawatan-jawatan tinggi dalam kerajaan untuk meraih undi. Sedangkan syaitan-syaitan ini semua rata-rata mereka bodoh, tamak, dan tidak amanah dalam melaksanakan amanah mereka

subhanAllah

semoga Yang Maha Adil makmurkan negara Malaysia ini selepas tegaknya kerajaan tebuk rawan di PRU ke-15.

Amin.

Reply

Use magic Report

Post time 26-1-2021 06:15 PM | Show all posts
diamlah kau lebai unta.
Reply

Use magic Report

Post time 26-1-2021 06:20 PM From the mobile phone | Show all posts
Thread bakal panas.. Sebab lebai. Jadi geng keadilan utk semua bakal komen menyalak2
Reply

Use magic Report

Post time 26-1-2021 06:27 PM | Show all posts
apa yg dia ckp tu ada faktanya cuma konteks penyampaian tu agak daring. iol few times jadi volunteer masa pru utk semak pengundi untuk tempat iols, ya mmg beneran melayu paling ramai tak daftar undi walaupon dah cukup umur (taktau lah sebab mmg tak aware atau tak kisah), pastu yg dah daftar mengundi lak, hampir separuh tak dtg menundi. bangsa2 lain daftar 100%, kehadiran pon 100%. nazak2 pon dtg juga gigih anak ke cucu ka sorongkan kerusi roda gi mengundi.
Reply

Use magic Report

Post time 26-1-2021 06:42 PM From the mobile phone | Show all posts
Hadi bawang ni mmg mulut celupar biadap, xda gaya mulut seorang ulamak! Mmg hati dia ni hitam ke sbb mulut ckp lepas jah. Dodol mmg x hormat langsung dia ni. Pfffttt
Reply

Use magic Report

Post time 26-1-2021 06:44 PM From the mobile phone | Show all posts
sarah82 replied at 26-1-2021 06:20 PM
Thread bakal panas.. Sebab lebai. Jadi geng keadilan utk semua bakal komen menyalak2

Sebab dia ni kononnya ulamak, tpi mulut celupar cam gampang! Hati hitam berkerak, sbb tu habis setan babi anjing semua keluar dripada mulut biadap dia ni
Reply

Use magic Report

Post time 26-1-2021 06:47 PM From the mobile phone | Show all posts
dodolgemok replied at 26-1-2021 06:44 PM
Sebab dia ni kononnya ulamak, tpi mulut celupar cam gampang! Hati hitam berkerak, sbb tu habis set ...

Entah.. Aku tak tau org tu hati hitam ka tak.. Aku bukan jadi PA Allah mcm ang yg tau hati org tu org ni busuk..

Pi mai pi mai.. Mulut ang tu pun sama ja celaka..
Reply

Use magic Report

Post time 26-1-2021 06:49 PM | Show all posts
_blackbird replied at 26-1-2021 06:27 PM
apa yg dia ckp tu ada faktanya cuma konteks penyampaian tu agak daring. iol few times jadi volunteer ...

org melayu malas mengundi sebab pemimpin penyangak 1mdb , penyangak mercedes, penyangak anak beranak. orang melayu dapat apa ngundi penyangak?

Reply

Use magic Report

Post time 26-1-2021 06:50 PM | Show all posts
dari bg statement bangang mcm ni baik la lobai2 PAS pis pus melawat tong tong sampah kat  sekitar klantam tu , mana tau kut jumpa rakyat2 negeri serombi mekah ngutip makanan


ada gak pakedah nyehhh.. ni merempan tak tentu hala dah kenapa?
Reply

Use magic Report

Post time 26-1-2021 06:56 PM From the mobile phone | Show all posts
Hmmmmm, malas mendaftar dikata berpunca rasukan syaitan.

Tanya pasal hudud dikata berpunca dari bisikan syaitan.....

Hmmmmm, Rasukan Ablasa
Reply

Use magic Report

Post time 26-1-2021 07:11 PM From the mobile phone | Show all posts
sarah82 replied at 26-1-2021 06:47 PM
Entah.. Aku tak tau org tu hati hitam ka tak.. Aku bukan jadi PA Allah mcm ang yg tau hati org tu  ...

Mmg manusia xdpt tgok hati org hitam ke tak, tpi benda2 mcmni dpt tgok bila di zahirkan melalui mulut ataupon perbuatan. Dlm kes hadi ni, dh byk kali dia menzahirkan cerminan hati dia melalui kata2 yg jijik tidak berpadanan dgan watak nya seorang "ulamak" kononnya. Xkan nak bandingkan mulut cilaka dodol dgan seorang olamak tersohor di timur tengah? Tinggi sgat makom dodol kau naikkan sis? Kahkahkah
Reply

Use magic Report

Post time 26-1-2021 07:14 PM | Show all posts
dalam politik Malaysia ini...

hanya ahli politik berbangsa China sahaja yang mulia dan boleh dipercayai tidak rasuah

prffffffffffffffffffffffffffffffffffght
Reply

Use magic Report

Post time 26-1-2021 07:16 PM | Show all posts
dulu menteri, peguam, kerani dan semua terlibat kes adib
didesak letak jawatan selagi arwah adib tak dpt pembelaan.

kuasa allah,

yg mendesak tu diangkat jd menteri undang2.
sendiri bleh rasa, kenapa arwah adib taknak diberi keadilan.
tanya diri sendiri dan sila letak jawatan.


Reply

Use magic Report

Post time 26-1-2021 07:17 PM | Show all posts
axl_bach replied at 26-1-2021 06:56 PM
Hmmmmm, malas mendaftar dikata berpunca rasukan syaitan.

Tanya pasal hudud dikata berpunca dari b ...

subhanAllah
saudara axl_bach mahukan hudud

alhamdulillah

semoga saudara axl_bach boleh menegakkan ajaran yang benar ini.

Amin.
Reply

Use magic Report

Post time 26-1-2021 07:19 PM | Show all posts
sarah82 replied at 26-1-2021 06:20 PM
Thread bakal panas.. Sebab lebai. Jadi geng keadilan utk semua bakal komen menyalak2

tau takpe.
akhirnya kak sarah pon paham rakyat marah BMF atau perikatan pengkhianat.


Reply

Use magic Report

Post time 26-1-2021 07:19 PM | Show all posts
CiliPadiSedap replied at 26-1-2021 06:49 PM
org melayu malas mengundi sebab pemimpin penyangak 1mdb , penyangak mercedes, penyangak anak beran ...

Orang2 beginilah yg dimaksudkan oleh Hj. Hadi yg sudah dirasuk syaitan. Baik yg malas mendaftar maupun yg malasa mengundi, yg penyangak mercs, yg malas nak tinjau kesusahan orang2 kampung sedangkan duit elaun ribu2 dpt, inilah golongannya. Syukur Alhamdulillah, ELiew je yg belum terpengaruh.  
Reply

Use magic Report

Post time 26-1-2021 07:21 PM | Show all posts
Syaitan tidak suka sistem demokrasi barangkali
Reply

Use magic Report

Post time 26-1-2021 07:26 PM From the mobile phone | Show all posts
bangcak replied at 26-1-2021 07:19 PM
tau takpe.
akhirnya kak sarah pon paham rakyat marah BMF atau perikatan pengkhianat.

Ohhh.. Ada anjing menyalak la
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2021 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list