Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
1284
View
10
Reply

[Dunia] Penyokong LGBT kemuka permohonan mansuh undang-undang larangan seks gay di Mahkakamah Rayuan Singapura. Setuju dengan tindakan penyokong LGBT nih?

[Copy link]

Author: EJALTI       Show all posts   Read mode

Author
Post time 26-1-2021 10:11 AM | Show all posts |Read mode
Edited by EJALTI at 26-1-2021 02:13 AM

Penyokong LGBT kemuka permohonan mansuh undang-undang larangan seks gay di Mahkamah Rayuan Singapura

https://www.kosmo.com.my/2021/01/26/penyokong-lgbt-kemuka-permohonan-mansuh-undang-undang-larangan-seks-gay-di-mahkamah-rayuan-singapura/

Oleh KOSMO!
26 Januari 2021, 10:00 am


GAMBAR dirakam pada 11 Januari lalu menunjukkan pemandangan di Raffles Place, Singapura - AFP

SINGAPURA C Tiga aktivis Singapura melancarkan rayuan terhadap keputusan sebuah mahkamah mengekalkan undang-undang mengharamkan seks semasa lelaki dalam usaha terbaharu bagi memansuhkan peraturan era kolonial tersebut.

Peraturan itu yang merupakan peninggalan penjajah British di Singapura, jarang dikuatkuasakan tetapi aktivis-aktivis berkata, ia bercanggah dengan budaya moden Singapura.

Sebilangan yang lain bagaimanapun mahu Singapura kekal konservatif dan tidak bersedia untuk perubahan tersebut, manakala pihak berkuasa percaya majoriti rakyat Singapura tidak menyokong memansuhkan peraturan tersebut.

Pada tahun lalu, Mahkamah Tinggi menolak permohonan mencabar undang-undang itu yang dikemukakan oleh seorang pesara doktor , deejay dan penyokong kumpulan lesbian, gay, biseksual dan transgender (LGBT).

Trio tersebut mencabar keputusan Mahkamah Tinggi di Mahkamah Rayuan hari ini.

M.Ravi yang merupakan peguam mewakili doktor bersara, Roy Tan memberitahu dalam komen di Facebook bahawa beliau berhujah bahawa larangan seks sejensi adalah mengarut.

Tindakan mencabar undang-undang itu ditolak sebanyak dua kali iaitu pada 2014 dan sekali lagi tahun lalu.

Di bawah undang-undang itu yang diperkenalkan di Singapura pada 1938, mereka yang didapati bersalah boleh dihukum penjara maksimum dua tahun. C AFP
Multiple Polls: ( Max 2 choices ), Total 24 Users voted View Voters
4.17% (1)
95.83% (23)
0.00% (0)
Your User group have no permission to vote

Rate

2

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Looking for Google Ads Manager expert. Freelance work from home. Profit sharing basis. Please send your resume to HR@cari.com.my
Post time 26-1-2021 12:30 PM From the mobile phone | Show all posts
Gila.........
Reply

Use magic Report

Post time 26-1-2021 02:37 PM | Show all posts
majulah Singapura

Hakim-hakim di Malaysia patut mencontohi kebijaksanaan hakim Singapura.

Malaysia harus berpegang teguh pada cogan "bersekutu bertambah mutu" bukan "bersemburit bertambah perit"

churchill berasa terpanggil ingin juga mendapat komen bernas lagi ilmiah daripada @Nahnukutu dan @Dwdrum  tidak lupa juga @Maideen.
Reply

Use magic Report

Post time 26-1-2021 03:07 PM | Show all posts
apa hukuman kat mesia?

Di bawah undang-undang itu yang diperkenalkan di Singapura pada 1938, mereka yang didapati bersalah boleh dihukum penjara maksimum dua tahun. C AFP
Reply

Use magic Report

Post time 26-1-2021 03:28 PM | Show all posts
Lol.undang2 zaman penjajah kapiaq rupanya
Reply

Use magic Report

Post time 26-1-2021 04:10 PM From the mobile phone | Show all posts
Diorang tu iaitu kaum Cina, dah lah lambat kawen, anak cuma nak sorang dua jerk, pastu ramai gay pulak. Anak sedara PM pun gay, Lee Kuan Yew rolling in his grave.
Yang melayu dok beranak sampai 5 orang. Kena la pulak bawak masuk orang luar nanti untuk lebihkan bilangan kaum cina depa.
Reply

Use magic Report

Post time 26-1-2021 04:25 PM From the mobile phone | Show all posts
Nenasketum replied at 26-1-2021 04:10 PM
Diorang tu iaitu kaum Cina, dah lah lambat kawen, anak cuma nak sorang dua jerk, pastu ramai gay pul ...

Lee kuan yew sebenarnya banyak buat kenyataan menyokong hak golongan gay. Selain tulisannya sendiri, boleh juga lihat pelbagai video di YouTube di mana beliau menyatakan sedemkian.
Reply

Use magic Report

Post time 26-1-2021 05:15 PM | Show all posts
Tinot7 replied at 26-1-2021 03:07 PM
apa hukuman kat mesia?

Di bawah undang-undang itu yang diperkenalkan di Singapura pada 1938, mere ...

kalau di mesia...
undang2 tajam ke bawah, tumpul ke atas...
Reply

Use magic Report

Post time 26-1-2021 08:15 PM From the mobile phone | Show all posts
Ooo kat sana ke...lantak pi lah...bukak mslh aku pun beria nak amik tau
Reply

Use magic Report

Post time 26-1-2021 08:38 PM | Show all posts
M.Ravi yang merupakan peguam mewakili doktor bersara, Roy Tan memberitahu dalam komen di Facebook bahawa beliau berhujah bahawa larangan seks sejensi adalah mengarut.

kat Malaysia pun apa kurang.... hari2 aktiviti jolok-menjolok ini dilestarikan dengan gilang gemilang takde masa polis nak tangkap sekor2 buat penuh lokap ja.
Walaubagaimana pun akta warisan penjajah itu sangat berguna untuk ugut mengugut so relevan lagi lah... adalah juga jasa penjajah inggeris ni



Reply

Use magic Report

Post time 26-1-2021 08:38 PM From the mobile phone | Show all posts
Apa nak heran uols. Kat temasik sana golongan murtad pun ramai siap buat persatuan lagi.
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2021 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list