Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
1234Next
Return to list New
3200
View
65
Reply

Posmen Jaja Kesempitan Hidup Ditahan Polis

[Copy link]

Author: CARI-MAL       Show all posts   Read mode

Author
Post time 23-5-2020 07:56 AM | Show all posts |Read mode
Tiga individu termasuk posmen ditahan disyaki terbabit kutipan derma palsu di Facebook selepas menjaja kisah kesempitan hidup bagi meraih simpati warganet, lapor Harian Metro.


Sebelum ini, tular kisah posmen menangis kerana tidak mendapat bonus berjaya meraih simpati rakyat yang menghulurkan derma ke dalam akaunnya.


Ketua Polis Daerah Seberang Perai Tengah, Asisten Komisioner Shafee Abd Samad berkata, posmen berusia 22 tahun itu pada Rabu tampil membuat laporan polis bagi menafikan pembabitannya dengan kutipan derma berkenaan.




Gambar hiasan




Bagaimanapun, pihaknya mendapati posmen itu cuba membuat laporan palsu apabila keterangan diberikannya meragukan selain nama digunakannya tidak wujud.

"Berikutan itu, polis menahannya untuk siasatan lanjut sebelum dua lagi individu termasuk pentadbir akaun kumpulan Facebook yang menularkan cerita sedih itu turut ditahan.

"Wanita berusia 35 tahun ditahan pada 10 malam semalam (Khamis), manakala lelaki berusia 23 tahun ditahan pada 12.05 tengah malam hari sama apabila mereka menyerah diri selepas posmen terbabit dicekup," katanya dalam kenyataan di Bukit Mertajam, semalam.


Tambahnya, mereka mengakui bersubahat dengan posmen berkenaan untuk meraih simpati orang ramai.


Kata Shafee, RM5,000 yang didermakan ke dalam akaunnya sudah digunakan untuk membeli barangan keperluan.


Ketiga-tiga suspek direman tiga hari hingga Ahad dan semua telefon pintar mereka dirampas untuk membantu siasatan mengikut Seksyen 420 Kanun Keseksaan kerana menipu. - CARI

Rate

2

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Looking for Google Ads Manager expert. Freelance work from home. Profit sharing basis. Please send your resume to HR@cari.com.my
Post time 23-5-2020 08:06 AM From the mobile phone | Show all posts
Easy money ye
Reply

Use magic Report

Post time 23-5-2020 08:09 AM From the mobile phone | Show all posts
Bulan2 puasa ni korang menipu ye
Dah la org malaysia ni pemurah...ambik kesempatan betul
Reply

Use magic Report

Post time 23-5-2020 08:29 AM | Show all posts
kah3 the power of viral story.
Reply

Use magic Report

Post time 23-5-2020 08:31 AM From the mobile phone | Show all posts
X berbaloi....
Reply

Use magic Report

Post time 23-5-2020 08:37 AM From the mobile phone | Show all posts
Tak berkatla duit menipu org nii..dsr pemalas
Reply

Use magic Report

Post time 23-5-2020 08:56 AM From the mobile phone | Show all posts
x tau plk ada tabung posmen. Kalo ada pun mmg dah suspicious mcm mana dana tu diuruskan.
Reply

Use magic Report

Post time 23-5-2020 09:08 AM From the mobile phone | Show all posts
La sayangnya kalau hilang kerja posmen tu

Reply

Use magic Report

Post time 23-5-2020 09:10 AM From the mobile phone | Show all posts
di masa bulan ramadhan..kita berpuasa hingga sebulan....yg korang menipu ni...dh...KENAPA???
Reply

Use magic Report

Post time 23-5-2020 09:34 AM | Show all posts
time ni laa nk menipu... dah laa bulan posa...
Reply

Use magic Report

Post time 23-5-2020 10:09 AM From the mobile phone | Show all posts
Lah yg post story tu pun subahat ke jahatnya menipu. Rakyat malaysia pemurah senang dpt easy money, padan muka kena tangkap polis
Reply

Use magic Report

Post time 23-5-2020 10:12 AM From the mobile phone | Show all posts
Korang jahat!!!!!!!!!!!!
Reply

Use magic Report

Post time 23-5-2020 10:13 AM From the mobile phone | Show all posts
Padan muka bahlol2 yg duk kesian2 sgt aritu..kena kencing plus kena kena cirit cair sekali atas muka
Reply

Use magic Report

Post time 23-5-2020 10:22 AM From the mobile phone | Show all posts
Sedangkan derma kita ke Palestin pun ada orang sauk inikan pula......
Reply

Use magic Report

Post time 23-5-2020 10:24 AM From the mobile phone | Show all posts
Apa yang dia tipu? Minta derma bukan tipu
Reply

Use magic Report

Post time 23-5-2020 10:57 AM | Show all posts
Dah  masyarakat     tu   bodoh  ...mudah   simpati  .....   tanpa  usul  periksa  atau  fakta  .... last  kena tipu  ....
Reply

Use magic Report

Post time 23-5-2020 10:59 AM | Show all posts
Nahnukutu replied at 23-5-2020 09:24 AM
Apa yang dia tipu? Minta derma bukan tipu

Bersuhabat    .....  pegi  wat    report   balai  polis  ....  kononnya  bukan   dia  yg   tipu  .... tapi  polis  soal  siasat  ....tercirit gak    bersubahat menipu  ....
Reply

Use magic Report

Post time 23-5-2020 11:02 AM From the mobile phone | Show all posts
Nahnukutu replied at 23-5-2020 10:24 AM
Apa yang dia tipu? Minta derma bukan tipu

Klu dah jaja hidup miskin sbb nk minta derma.. Menipula namanya.
Padahal dia x semiskin yg dijaja pun.
Reply

Use magic Report

Post time 23-5-2020 11:03 AM | Show all posts
warga rusia yg jumpa kt temerloh pastu htr ke kedutaan pastu jumpa plak kt nilai polis xmo tahan ke sbb dh terang2 menipu rakyat malaysia
Reply

Use magic Report

Post time 23-5-2020 11:06 AM From the mobile phone | Show all posts
Dh x pasal2 x beraya kome smua.. Yg kisah posmen viral tu ade ke bg no acct..x nmpk lak
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list