Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
1234Next
Return to list New
2707
View
77
Reply

[Tempatan] Pemandu mabuk pandu melulu di Bazar Bukit Beruntung (video inside)

[Copy link]

Author: whitemagic       Show all posts   Read mode

Author
Post time 22-5-2020 09:42 PM | Show all posts |Read mode
Edited by FanTasyCreaTioN at 23-5-2020 01:35 PM





Pemandu mabuk buat hal lagi

DUA lelaki cedera selepas dilanggar kenderaan pacuan empat roda Toyota Hilux dipercayai dipandu lelaki mabuk di tapak peniaga di Bukit Sentosa, Hulu Selangor, hari ini.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah (JSJ) Selangor, Datuk Fadzil Ahmat berkata, pihaknya sudah menahan pemandu berusia 30-an itu.

"Dalam kejadian jam 6.30 petang itu, suspek dipercayai memandu dalam keadaan mabuk hingga mengakibatkan dua lelaki cedera.

"Kami sudah menahan suspek kerana didapati memandu kenderaan secara melulu," katanya ketika dihubungi, hari ini.

Beliau berkata, siasatan lanjut berhubung kejadian itu sedang dijalankan.

Terdahulu, terdapat beberapa rakaman video memaparkan beberapa anggota Jabatan Sukarelawan Malaysia (RELA) dan orang awam membaling kayu dan objek ke arah kenderaan itu yang dipandu secara melulu tular di media sosial, hari ini.

Rakaman video itu turut memaparkan kenderaan terbabit merempuh gerai makanan di kawasan terbabit.

Artikel ini disiarkan pada : Jumaat, 22 Mei 2020 @ 9:37 PM

- Terimakasih @R2D2


Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Looking for Google Ads Manager expert. Freelance work from home. Profit sharing basis. Please send your resume to HR@cari.com.my
Post time 22-5-2020 10:07 PM | Show all posts
Siang2 dah mabuk hanat ni...kang lepas la ni nampak mcm terencat otak je tu..
Reply

Use magic Report

Post time 22-5-2020 10:12 PM From the mobile phone | Show all posts
Kenapa tak bawak keta macam tu dekat Petaling Street? Kenapa??? Sebab bila langgar dan teriadi kematian....... pemandu mabuk terlepas, paling2 tinggi denda. Satu nyawa Muslim dah melayang. Kenapa tak bawak mcm tu dekat Petaling Street? Kenapa? Observation aku menunjukkan ramai Melayu dilanggar mati olih orang mabuk, orang mental retard..........
Reply

Use magic Report

Post time 22-5-2020 10:25 PM From the mobile phone | Show all posts
Tapi ..  tapinya musim PKP ni ..  bazar Ramadhan nya. ??    Tapi nya ..



Reply

Use magic Report

Post time 22-5-2020 10:28 PM | Show all posts
Pemandu mabuk buat hal lagi

DUA lelaki cedera selepas dilanggar kenderaan pacuan empat roda Toyota Hilux dipercayai dipandu lelaki mabuk di tapak peniaga di Bukit Sentosa, Hulu Selangor, hari ini.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah (JSJ) Selangor, Datuk Fadzil Ahmat berkata, pihaknya sudah menahan pemandu berusia 30-an itu.

"Dalam kejadian jam 6.30 petang itu, suspek dipercayai memandu dalam keadaan mabuk hingga mengakibatkan dua lelaki cedera.

"Kami sudah menahan suspek kerana didapati memandu kenderaan secara melulu," katanya ketika dihubungi, hari ini.

Beliau berkata, siasatan lanjut berhubung kejadian itu sedang dijalankan.

Terdahulu, terdapat beberapa rakaman video memaparkan beberapa anggota Jabatan Sukarelawan Malaysia (RELA) dan orang awam membaling kayu dan objek ke arah kenderaan itu yang dipandu secara melulu tular di media sosial, hari ini.

Rakaman video itu turut memaparkan kenderaan terbabit merempuh gerai makanan di kawasan terbabit.

Artikel ini disiarkan pada : Jumaat, 22 Mei 2020 @ 9:37 PM

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 22-5-2020 10:28 PM | Show all posts
Reply

Use magic Report

Post time 22-5-2020 10:34 PM From the mobile phone | Show all posts
Tarik/Masa :
22/05/2020 jam l/kurang 1835 hrs.

T/Kejadian :
Bazar Ramadhan pekan  Bukit Sentosa.

Ulasan Kejadian.

Pada 22/5/2020 jam 1835 hrs terima maklumat awam dimana seorang lelaki cina memandu m/jeep no VQ 1228 jenis Toyota Hilux, dlm keadaan mabuk telah masuk kedalam kawasan  tapak pasar ramadhan. Dan telah melanggar (2) orang  pengunjung, (2) Khemah urusetia bazar dan belaku kekecohan antara peniaga-perniaga disana. Dan lelaki cina tersebut telah melarikan diri kebalai untuk buat laporan. Sampai dibalai lelaki cina tersebut dan bising serta meninggikan suara kepada anggota yang bertugas dikuanter aduan dan telah mengeluarkan bahasa yang kurang sopan. Lelaki cina tersebut dalam keadaan marah telah keluar semula dari balai dengan tergesa-gesa,dan telah melanggar sebuah m/jeep no PJN 6786 jenis Ford, yang lalu ketika itu. Selepas kemalangan tersebut lelaki cina tersebut masuk semula kedalam balai untuk membuat laporan polis. Kerana telah dikejar oleh mangsa yg terlibat dikawasan tapak bazar Ramadhan.

Tinddakan :
-  laporan polis telah dibuat oleh Kpl 170929 ketika bertugas dikuanter aduan Balai Polis Bukit Sentosa terhadap lelaki cina tersebut kerana berkelakuan tidak senonoh dikawasan balai. Dan bersabit Bkt Sentosa Rpt : 2467/2020.
- Lelaki tersebut telah ditahan dibalai Bkt Sentosa.
- Semua individu yang terlibat sedang buay repot dibalai.
- laporan lanjut dan tangkapan akan. menyusul.
TQ.

Sis amek dr fb
https://www.facebook.com/1468940343419769/posts/2735425260104598/

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 22-5-2020 10:35 PM From the mobile phone | Show all posts
Aku dah mula tak terkira kes pemandu mabuk ni

kejap geng wuhan kejap puak ltte
Reply

Use magic Report

Post time 22-5-2020 10:36 PM From the mobile phone | Show all posts
Masa tgk video ni td igt video lama, sebab masih ada bazar ramadhan meh?
Rupanya mmg berita arini
Semoga dapat balasan setimpal la
Berderau darah aku tgk mamat baju merah kena langgar masa dia reverse tu
Reply

Use magic Report

Post time 22-5-2020 10:37 PM | Show all posts
dizekni replied at 22-5-2020 10:35 PM
Aku dah mula tak terkira kes pemandu mabuk ni

kejap geng wuhan kejap puak ltte

.....bila mca parti 2 kerusi dpt menteri kanan.
Reply

Use magic Report

Post time 22-5-2020 10:38 PM From the mobile phone | Show all posts
seramnya bila kita drive elok2 hati2 tapi yg membahayakan kita org lain .. misalnya memandu dlm keadaan mabuk atau khayal (dadah).. Nauzubillah. minta jauhh
Reply

Use magic Report

Post time 22-5-2020 10:46 PM | Show all posts
1000% lepas
Reply

Use magic Report

Post time 22-5-2020 10:46 PM From the mobile phone | Show all posts
Lavender85 replied at 22-5-2020 10:38 PM
seramnya bila kita drive elok2 hati2 tapi yg membahayakan kita org lain .. misalnya memandu dlm kead ...

Undang2 yg lebih ketat diperlukan . Tarik balik lesen dan hukuman penjara sekurang2 nya 3 tahun kalau melibatkan nyawa . Tapi pastinya parlimen perlulah bersidang untuk membolehkan ia digubal .
Reply

Use magic Report

Post time 22-5-2020 10:52 PM From the mobile phone | Show all posts
R2D2 replied at 22-5-2020 10:28 PM

Keta macam ni memang byk kes langgar org.. yg bawak cam babi
Reply

Use magic Report

Post time 22-5-2020 10:54 PM From the mobile phone | Show all posts
kuang ajor si @Knights, berani dia buat hal dkt bazar
Reply

Use magic Report

Post time 22-5-2020 10:54 PM | Show all posts
oku...husnudzon...
Reply

Use magic Report

Post time 22-5-2020 10:58 PM From the mobile phone | Show all posts
Agak2 sempat kena pijak tak dgn acik2 nk beli juadah buka puasa kt situ? Nmpk mcm dah kena bedok muka tu....ujung2 lepas muka cb nih..
Reply

Use magic Report

Post time 22-5-2020 11:01 PM From the mobile phone | Show all posts
dess402 replied at 22-5-2020 10:46 PM
Undang2 yg lebih ketat diperlukan . Tarik balik lesen dan hukuman penjara sekurang2 nya 3 tahun ka ...

sebaiknya mcm tu la..
Reply

Use magic Report

Post time 22-5-2020 11:01 PM From the mobile phone | Show all posts
Ni dah mcm sengaja nak bunuh org, tapi sebelum langgar org minum dulu supaya kalau jadi kes ada alasan mabuk, paling teruk pun 10 tahun penjara yg penting boleh bunuh at least sorang melayu. Puas hati dia.

Konsep mcm gangster tamil la, sebelum buat rompakan pekena dulu syabu, bila high dia tak rasa takut mati dah dan bunuh org pun relek2 jer tanpa rasa bersalah.

Selagi tak dikenakan hukuman seberat2nya pada pemandu mabuk ni selagi tu la diorg makin berani buat. Harap2 malaun ni dah kena bantai siap2 dlm lockup dulu.
Reply

Use magic Report

Post time 22-5-2020 11:01 PM From the mobile phone | Show all posts
Hanat tul.
Siang buta dah mabuk, dh tu serang langgar org kt bazaar. Kalau terlepas dgn alasan oku, tktau dah nak cakap pe
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list