Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
1234Next
Return to list New
2197
View
66
Reply

[Tempatan] Tiga lelaki kayuh basikal Ampang-Jelebu dikompaun rentas negeri tanpa kebenaran

[Copy link]

Author: Boomibulat       Show all posts   Read mode

Author
Post time 22-5-2020 03:43 PM | Show all posts |Read mode
Edited by Boomibulat at 22-5-2020 04:15 PM

Rentas negeri: Berbasikal ke Jelebu


JELEBU: Tiga lelaki yang beriadah dengan berbasikal dari Ampang, Kuala Lumpur ke Jelebu, Negeri Sembilan dikompaun kerana merentas negeri tanpa kebenaran.

Ketua Polis Daerah Jelebu, Deputi Superintendan Maslan Udin, berkata ketiga lelaki berusia lingkungan 30-an hingga 40-an itu ditahan di jalan masuk ke Kampung Chennah jam 10 pagi semalam oleh anggota polis dan rela yang meronda.

Katanya ketiga-tiga individu berkenaan gagal memberikan alasan munasabah dan merentas negeri tanpa kebenaran polis.

"Berikutan itu, kompaun RM1,000 dikeluarkan ke atas ketiga-tiga lelaki terbabit mengikut Seksyen 25 Akta Pencegahan Dan Pengawalan Penyakit Berjangkit 1988.

"Bayaran kompaun patut dilakukan di Pejabat Kesihatan Daerah Jelebu sebelum 3 Jun depan bagi mengelakkan tindakan pendakwaan, sekiranya gagal membayar kompaun," katanya hari ini.

Maslan turut mengingatkan orang ramai tidak merentas negeri sepanjang tempoh Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat ( PKPB) sama ada riadah berbasikal, konvoi bermotosikal atau kereta tanpa kebenaran pihak polis.

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Looking for Google Ads Manager expert. Freelance work from home. Profit sharing basis. Please send your resume to HR@cari.com.my
Post time 22-5-2020 04:00 PM From the mobile phone | Show all posts
Bongok.
Reply

Use magic Report

Post time 22-5-2020 04:01 PM From the mobile phone | Show all posts
Jauhnya berbasikal..
Reply

Use magic Report

Post time 22-5-2020 04:02 PM From the mobile phone | Show all posts
Kdg aku rasa deme mmg sengaja la. Maybe sbb adrenaline. Maybe sbb pishang sgt. Maybe nk Ada extraordinary story to tell anak cucu. Entahlah....
Reply

Use magic Report

Post time 22-5-2020 04:02 PM | Show all posts
Mendapat sudah
Reply

Use magic Report

Post time 22-5-2020 04:03 PM From the mobile phone | Show all posts
Nak test balik raya naik basikal lepas tak
Reply

Use magic Report

Post time 22-5-2020 04:04 PM | Show all posts
Xpasal-pasal melayang rm1,000, tu la buat kerja tanpa guna akal fikiran, kan dah rugi, macam-macam boleh beli dengan RM1,000.00, tu
Reply

Use magic Report

Post time 22-5-2020 04:14 PM From the mobile phone | Show all posts
Melayang duit..


Reply

Use magic Report

Post time 22-5-2020 04:14 PM From the mobile phone | Show all posts
Kot gian sgt nak mengayuh pun, dekat2 aje sudahlah..x pasal2 melayang rm1k
Reply

Use magic Report

Post time 22-5-2020 04:18 PM From the mobile phone | Show all posts
basikal diaborg pun harga beribu...apa ada hal.....
Reply

Use magic Report

Post time 22-5-2020 04:20 PM | Show all posts
bagi kat iols rm1k tu boleh iols beli air fryer yach
Reply

Use magic Report

Post time 22-5-2020 04:20 PM From the mobile phone | Show all posts
Lps tu kn patah blk ke ampang ke atau mcm mn tu.. X kan kompaun blk msk jelebu.. Nanti ramai pulak yg ikut
Reply

Use magic Report

Post time 22-5-2020 04:20 PM | Show all posts
Ikut jalan dalam lah ni.
Ampang-Hulu Langat Jln semenyih  kuala klawang.
Reply

Use magic Report

Post time 22-5-2020 04:21 PM From the mobile phone | Show all posts
Ni semua geng2 tak puasa....
Reply

Use magic Report

Post time 22-5-2020 04:22 PM | Show all posts
fit giler diorg nie
Reply

Use magic Report

Post time 22-5-2020 04:26 PM | Show all posts
aiyooo penduduk ampang, please jgn bagi malu hoccay... dah 2 kes ni

Reply

Use magic Report

Post time 22-5-2020 04:29 PM | Show all posts
geng ampang lagi....
Reply

Use magic Report

Post time 22-5-2020 04:38 PM From the mobile phone | Show all posts
Boleh tau leluhur apa
Reply

Use magic Report

Post time 22-5-2020 04:41 PM From the mobile phone | Show all posts
takpe la..basikal pon lagi mahal..1k celah gigi
mungkin kena sumbat lokap sekali
Reply

Use magic Report

Post time 22-5-2020 04:52 PM From the mobile phone | Show all posts
Gigihhh rakyat Malaysia ni
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list