CARI Malay Forums

 Forgot Pass?
 Register

Facebook Login

Login by Facebook

Forum : Gosip |  Hiburan |  Isu Semasa & Politik |  Peristiwa |  Lawak & Santai |  Sukan |  Informasi |  Kesihatan |  Soal Jawab Agama |  Negeri & Negara
Wanita & Lelaki |  Cinta & Perhubungan |  Belia & Pengetahuan |  Komputer & Internet |  Hobi |  Buku & Penulisan |  Koleksi Gambar
English Channel |  தமிழ் மக்கள் |  Jual/Beli |  Maklum Balas |  CARI Rasmi |  Cari Contest
1 ...789101112131415
Return Post new threads
Author: cheq-sue

BUASIR & RAWATAN

[Copy link]

Rank: 1

Post on 26-12-2009 12:24 AM |All posts
aku ade sakit buasir... mak aku belikn aku madu utk merawat buasir... selain tu aku makan alovera gel pon utk merawat buasir... rajin2 la makan buah2an dan sayur2an... aku nie suke makan, jadi telan s ...
starbee Post at 23-12-2009 15:58


nak tak satu benda.. jus yg sgt sedap.. dalam dia ada bee pollen.. ade aloe vera.. ada chammomile flower..dan lain2.. very2 good utk buasir.
Reply

Props Report

Rank: 3Rank: 3

Post on 29-12-2009 08:07 PM |All posts
tumpang lalu
Reply

Props Report

Rank: 6Rank: 6

Post on 19-5-2010 04:17 PM |All posts
Reply 168# kenari7117


    xsilap pokok duri 7 ke ape..tp de 7 la..kna mkn 7 ari berturut2...mne nak cri skrg kat bndar cmni..
2nang i kna buasir..cian gak asyik kuar masuk spital je..xtau mne nak cri daun nie..
Reply

Props Report

Rank: 3Rank: 3

Post on 19-5-2010 09:29 PM |All posts
slm,aku pnh kna buasir ni.... alhamdulillah dah baik...msa aku berubat dlu....ada beberapa jenis makanan yg mmg perlu dielakakn....
1)cili padi
2)air tebu
3)kacang tanah
4)daging import
5)air bergas

cbe la elakkan.insyaallah elok....kna bnykkan minum air dan mkn sayur serta buah2an
Reply

Props Report

Rank: 7Rank: 7Rank: 7

Post on 20-5-2010 10:28 PM |All posts
Reply 354# kereta_kodok

ko x mkn apa2 ubat ke bro..
Reply

Props Report

Rank: 1

Post on 2-8-2010 04:19 PM |All posts
mintak tanya kalu buasir yg luaran tu dia kecut tak? ada ubat utk kecutkan ke?
Reply

Props Report

Rank: 1

Post on 2-8-2010 06:10 PM |All posts
Reply 168# kenari7117


    kenari...sy nak cuba jugak..apa nama pokok tuh?
Reply

Props Report

Rank: 12Rank: 12Rank: 12

Post on 2-8-2010 09:15 PM |All posts
salam nak cerita sikit tentang pengalaman saya,  saya ada kelab nutiris di kuantan......jadi kami mengalakkan org utk minum di kelab kami 1, 2, 3.............beberapa testimoni pengguna yang minum di kelab saya ni mengatakan buasir diaorg elok semula, mula2 kecut lepas tu naik semula dan elok.........dia cuba juga makan pedas2 tapi buasir tak turun semula.......ada lagi beberapa ahli kelab tu cerita benda yg sama buasir semakin pu lih.

nak tanya lebih lanjut lagi pmlah saya..........kami punya kelab ahli memang ramai juga bukan buasir jer tapi mcm2 masalah kesihatan yang lain..........yg ni bukan ubat tapi pemakanan yg sihat.
1

View rating log

Rambut gugur ????
http://www.lailabeauty.com
Reply

Props Report

Rank: 7Rank: 7Rank: 7

Post on 10-12-2010 06:25 PM |All posts
mintak tanya kalu buasir yg luaran tu dia kecut tak? ada ubat utk kecutkan ke?
mia_chan77 Post at 2-8-2010 16:19



awk dh jumpa ke ubat utk kecutkn buasir yg luaran tu?ada akak tu bgtau suami dia pakai krim,boleh kecut tp bila sy pm dia,dia xbls2 pun...huhu
MATI itu PASTI
Reply

Props Report

Rank: 14Rank: 14Rank: 14Rank: 14

Post on 11-12-2010 01:54 PM |All posts
try daflon 500, beli kat farmasi, mkn 3 biji sehari kalau truk,,
Reply

Props Report

Rank: 6Rank: 6

Post on 14-2-2011 02:40 PM |All posts
ramai gak yg ada masalah buasir ni rupanya..
thread ni memang berguna..byk info yg dapat..tq
Reply

Props Report

Rank: 6Rank: 6

Post on 20-12-2011 05:21 PM |All posts
salam ade sesape kat sini yang pernah menggunakan produk hpa untukbuasir tak,,
boleh share tak
corelle,conningware,rejected perfume,spirulina www.facebook.
Reply

Props Report

Rank: 3Rank: 3

Post on 16-2-2012 11:28 AM |All posts
Salam...

nak tanya la pasal buasir nie...2 hari lpas sy de popo (mbuang) tp sembelit sikit coz da bpe ari xmbuang...pastu sy teran la sepenuh hati....lps da siap 2 ok j cume sakit sikit la coz koyak kat bhagain 2...

bila mlm sy rasa mkin sakit lak...sy pon g blk air bile rase de bnde terkaluar...trus rasa nk pitam...sblum nie xde lak...buasir kan 2???


de pape ubat x yg ley bg kecut??skrg da masuk 2 ari tp still ade lg bnde 2 tp xde la cmpai kuar darah & xleh duduk...juz die rase xslesa & sakit sikit...nk mbuang pon da takut da nie...
Reply

Props Report

Rank: 3Rank: 3

Post on 18-2-2012 05:37 AM |All posts
Salam...

nak tanya la pasal buasir nie...2 hari lpas sy de popo (mbuang) tp sembelit sikit coz da ...
najwa1310 Post at 16-2-2012 11:28



    masyaAllah...bahaya la kalo sembelit ni=(
Reply

Props Report

Rank: 1

Post on 23-3-2012 05:13 PM |All posts
makan khal..alhamdulillah boleh kecut buasir tu..

pegi kat sini.  http://ijaie.blogspot.com/p/khal ... anah-perubatan.html
Reply

Props Report

Rank: 22Rank: 22Rank: 22Rank: 22Rank: 22Rank: 22

Moderator

Post on 23-7-2012 05:54 AM |All posts
Camana cara yang baik nak mengubati penyakit ni?
saya baru jek kena...
nak 'Pangsai' pun rasa takut
KEJUJURAN TIDAK PERLU DIUNGKAP......
Biarlah kita menjadi diri sendiri yang punyai realiti setiap perjalanan jiwa yang hakiki
Reply

Props Report

Rank: 8Rank: 8

Post on 23-7-2012 10:44 AM |All posts
Last edited by fida75 on 23-7-2012 10:45 AM \n\nsaya kena setiap kali pregnen.. mmg seksa.. petua untuk dikongsi bersama

masa nak buang air besar / kena sembelit.. jgn meneran, cuba kawal guna teknik pernafasan maksudnye kita tahan nafas sekejap sampai tuuut yg keras tu keluar pastu bernafas cam biasa, klu x leh ulang lagi.. perut kita sakit secara tak langsung kita akan menerankan tu yg membuatkan buasir lagi teruk.. cuba lah memula susah jugak sbb secara otomatik kita akan meneran.. lama2 nanti ok, sambil tu sebelum tido biasa kan minum air jus oren 1 sudu makan & bangun tido minum 1 gelas air suam.. byk kan makan sayur sawi.. insya-Allah berkesan...
Reply

Props Report

Rank: 22Rank: 22Rank: 22Rank: 22Rank: 22Rank: 22

Moderator

Post on 23-7-2012 10:50 AM |All posts
fida75 posted on 23-7-2012 10:44 AM
Last edited by fida75 on 23-7-2012 10:45 AM \n\nsaya kena setiap kali pregnen.. mmg seksa.. petua u ...

tq fida
moga ianya dapat membantu
KEJUJURAN TIDAK PERLU DIUNGKAP......
Biarlah kita menjadi diri sendiri yang punyai realiti setiap perjalanan jiwa yang hakiki
Reply

Props Report

Rank: 8Rank: 8

Post on 23-7-2012 11:01 AM |All posts
dilaOHdila posted on 23-7-2012 10:50 AM
tq fida
moga ianya dapat membantu

sama-sama..

insya-Allah...
Reply

Props Report

Rank: 1

Post on 11-3-2013 10:23 AM |All posts
LAMA SANGAT MENDERITA BUASIR.hehe.. .saye sendiri dah lalu sakit ni tapi lepas makan ni. Alhamdulillah..kini BEBAS 100%. Ramai dah Berjaya bebas dari buasir ni.
Perhatian kepada driver-driver, pekerja ofis yang duduk lama, orang  suka makan pedas, orang kurang makan buah, dan kaki ngadap FB sambil duduk. Jom LIKE page buasir cure jom. Ramai geng yang tengah azab buasir berpunca dari sebab atas ni kan. Tak kite, mak ayah kite, tak mak ayah kite, adik beradik kite..jom kita bantu dan tambah nilai dalam hidup diorang meh. hehehe..

https://www.facebook.com/#!/pages/Buasir-Cure/142471552587215
http://www.heritagebuasecure.blogspot.com
atau direct call ke no 012-902 0986 - abe

Reply

Props Report

You need to login first Login | Register Facebook Login

Important Notice: The views and opinions expressed on the forum or the related pages are of the owner alone, and are not endorsed by CARI, nor is CARI responsible for them. Due to the nature of the Internet forum is in real time, CARI does not, and can not censor any submission, but asks that each user use discretion and respect for other users, and does not contribute any word that is unlawful, harmful, threatening, abusive, harassing, tortious, defamatory, vulgar, obscene, libelous, invasive of another's privacy, hateful, or racially, ethnically or otherwise objectionable. CARI reserve the right to withhold and/or remove any link that might possibly hold an individual, entity or group ridicule, potential embarrassment or potential defamation. CARI also reserves the right to accept, edit and/or remove any link that is deemed inappropriate in any way.
Hosted by

Archiver|Mobile|CARI Malay Forums

GMT+8, 16-4-2014 09:03 PM , Processed in 0.243555 second(s), 33 queries , Gzip On.

Powered by Discuz!

© 2001-2012 Comsenz Inc.

Top